vårkänslor

Njaa, inte om man kollar ut genom fönstret kanske.. men ser man på vårmodet längtar jag tills kylan och regnet byts ut mot sol och fågelkvitter!

j135673-12
Två supersöta halsband från
www.asos.com med körsbärs-hängen! det första är nog min personliga favorit!

135673-14135673-13
Även dessa snygga plagg från www.asos.com , jag måste medge att jag snöat in lite på cherries, men det är verkligen gulligt! Blusen i vitt med små utanpå-fickor ger mig vårkänslor!

135673-16135673-17
Vem blir inte glad av lite Hello Kitty ? Jag vill i alla fall ha denna shower gel och body lotion från www.hm.se

Mätt och belåten

Mmm, åt nyss potatis, lax och romsås! gottigottgott (varför har de slutat med den reklamen förresten(för typ mängder av år sen, jag veet)?, jag älskade den reklamen!!!)

Dumma, iskalla och blöta regn som hällts över mig idag, jag blir kall ju! =/
Föreläsningen idag var i alla fall värd att åka till Linköping för, även om det inte var något nytt egentligen var det kul att se marknadskommunikation ur Spendrups perspektiv.

Fast jag håller med Fröken U, att skriva att man är i Lindköping är under all kritik (wake-up-call Mr Spendrup... det finns ingen sådan stad i Svea land, och du borde faktiskt veta stavningen eftersom Linköping är en relativt stor stad... och visste du inte detta är det kutym att veta namnet på staden man föreläser i)

haha, jaja.. såå allvarligt var det väl inte!

Nu ska det diskas, sedan ska jag kolla över lite läsning inför nästa veckas dugga.. dock tar jag det nog lugnt med en tvkväll idag =)
 
take my hand and walk with me

Jag ÄR vaken.... tror jag

Ja, herregud vad trött jag är idag då.. tycker ändå jag sovit ganska många timmar... hum..
Har dock ganska mycket som cirkulerar runt i skallen på mig angående allt som händer och inte händer just nu.

Snart till skolan där det ska diskuteras hur vi (4 universitetsstuderande tjejer) kan förbättra ICA's position på den svenska marknaden ;) hehe, tänk om vi kommer fram till något revolutionerande, ja tänk =P

Sedan bär det av till grannstaden för en gästföreläsning i segmentering av Spendrups, alltså hur man marknadsför sig till rätt målgrupp på den svenska marknaden, kan bli intressant!

om jag inte ska gå till skolan i min übersnygga ÅBRO-tshirt från i somras är det dags att sätta fart nu!

Nyvaken

Åååh, jag riktigt njuter av sovmorgonen! så skönt!!
Jag har bara en föreläsning idag i färglära vilket borde vara lajbans!

Igår var jag världens duktigaste och städade hela "lägenheten" inklusive toalett.. alltid lika skönt att ha det gjort!

Nu måste det nog bli frukost om jag ska hinna smälla i mig lunch innan skolan börjar vid 13 ;)

Nystädat

Nu har man tagit upp kampen med dammråttorna och än en gång besegrat deras stora armé! för denna gången! =P

Nu är duggan i marknadskommunikation gjord, den kunde ha vart mycket svårare.. men jag är ändå inte säker på att jag klarade den... vi får se!

Funderar på att ta en dusch nu och kolla tv sen eller tvärtom.. haha, jag har stora problem märker jag ;)

Let's waste time

Jadu, denna helg har flugit bort med vindarna!

Igår lästes det så mycket som jag orkade, hur det kommer gå idag är dock ett mysterium... har aldrig gjort en dugga förut, än mindre med sant/falskt frågor såå, who knows!

Igår tog vi promenad runt strömmen, med snöflingor som föll, mörket upplyst av små lampor och vattnets brus i bakgrunden... jaa, det var väldigt mysigt, speciellt uppe på bron där man såg alla isflak föras med strömmen bort mot den upplysta staden i fjärran...
Om jag hade vetat hade jag tagit med lite bröd till de små (men många) änderna som låg och tjattrade på isen, söta på avstånd  =)

Egentligen skulle det vara jätteskönt att träna ikväll, men det är så mycket här hemma som fått ignoreras under helgen såå, det får nog gå före ikväll... tror jag..

Vill tillägga att jag saknar mina små/stora vovvar massor!! vill myspysa!


Sunday bloody sunday

If shopping cures depression, then sweets cures hangovers!

Mjodå! Gårdagens kväll var smackad med trevligt!

Förfesten hos Maria var.. HAHA, den var kul!!! =D även om jag som vanligt skäms mest av alla när det kommer till sanningslekar! men jag bjuder på det!

Kravallen var inget att klaga på den heller! Mycket folk dock, men det var god stämning! Bra musik och en god isbjörn-N =D
Fröken U got lucky! and all cred to her!

Idag är dock huvudet lite på sned så nu ska jag ner och möta upp the lucky one för en stärkande promenad ner mot godisaffärn!

Seees

forget what we're told before we get too old

Idag har man vart duktig och pallrat sig upp och tränat på förmiddagen innan man rusade hem för dusch för att sedan åka med sötnosen till Linköping för lite shopping! -du är mys-

Nu har man ätit goood pasta! och känner sig samtidigt ganska slö eftersom jag inte har läst på inför duggan överhuvudtaget! *gaaah*

Men ikväll är det partajj å då orkar jag inte tänka på marknadskommunikation! =P

lång fredag idag

mmmm! skola från 9-17 idag =/
Kommer antagligen vara helt slut efter skolan, så då passar det nog bäst med hemmakväll vid let's dance =)
Imorgon däremot blir det paaartaaaj! ! ! =)) Då drar vi på oss våra kalasbyxor och skakar rumpa natten lång! ska bli riktigt nice!

Hum, jag vet att nu i höst och vinter har det snackats mycket och Mavala och deras nagellack... och jo visst, de har snygga nyanser som exempelvis mexico som jag använt en del..... men.... jag kan inte direkt säga att de håller i mer än 1-2 dagar vilket är under all kritik, även för ett lågprismärke.. tycker jag. så ska nog gå och satsa på "natural" idag  =D

funderar även lite på när jag ska hinna ner till myrorna.. imorgon skulle vara en idé, men marknadskommunikationen måste in i skallen också, så vi får se!

ha en bra dag alla!

neverstore

it hurts so bad all those things u said, it never felt like fire,  i wonder how we got so wrong, i feel so cheap

delar ur en låt som säger mycket om mig själv för några månader sedan. ..
minnena finns kvar, men själen mår bättre :)

Ovan vid tidiga morgnar

*gäspar stort*
lyssnar på någon värdelös musik på mtv och sitter här med rufsigt hår... ska man orka ta tag i dagen? skulle ju vara bra eftersom det är föreläsning om en timma, färglära... lockar väl lite, men sneglar man bort mot sängen lockar den desto mer..... jag måste nog öva mig på detta med tidiga morgnar!

Gårdagen var helt okej! Slutade redan vid 12 (!) så tog lunch på stan med Eliza och Annika, laxburgare *yuuum* sen blev det en sväng på stan, dock mer shopping för dem än mig... var både velig och snål kände jag. kanske blir en till tur snart.. får se.
Hem för att läsa typ 2 sidor av marknadsföring... hmm, får väl ta tag i det ikväll (?) ååh, detta med discipliin saaandra! (tjatar på migsjälv)  sedan bar det av till friskis, mycket bra pass faktiskt, roligt! =D
sedan hemåt återigen för mer läsning, dock färgsystematik denna gång, som jag nu snart ska till campus för att lära mig ännu mer om.

nu är det en desto bättre låt på: nelly furtado - all good things ....

yes, why do they always come to an end?
...this time it will be different.

Ingen skönhetssömn här inte!

/&%#¤&%¤%(/&)(&¤# aaah vad arg jag äääär! hur i h*vete kan man skrapa bort snö så det låter som en stort stenhus ska rasa samman totalt!!! klockan halv sex på morgonen (?!?!?!?)
först trodde jag att det var någon slags orkan ute och att jag inte skulle kunna gå utanför dörren, det lät bokstavligt talat som om stora träd revs upp ur marken och slogs runt mellan väggarna.
Jag bara väntade på att fönstret skulle ge vika!
När jag tillslut vid kvart i åtta inte hade något tålamod kvar gick jag fram till fönstret och stirrade ut med en ond blick... jaha, då är det en nedrans liten snöskottarmaskin som skraaaaaapar längs asfalten utanför mitt fönster... hur kan man vara där i över 2 timmar??? ååååh, jag är trött  :(

Kravall på lördag

Ska bli skojj!
Precis som Elizabeth
www.thepinkprincess.blogg.se  säger så är det nog svårt att förstå tjusningen med denna festliga fest och dessa kalasbraller =D
Även jag hade svårt att ta det till mig i början av höstterminen, men nu längtar jag som sagt!
Nu är det liksom roligare än föregående kravall eftersom vi nu piffat våra skogsgröna hängslebyxor med både guldglitter, märken och personligen har jag massa annat fint på med =D

Idag blev det ingen läsning när jag kom hem eftersom duggan skjutits upp tills på måndag på grund av brist på kurslitteratur (ALLTID detta struul), meeen det gör ju som sagt iiingentiing! så imorn får det bli läsning istället och även torsdagen och lite av helgen lär nog kunna spenderas med näsan i böckerna.

Fick hem paketet från H&M idag som jag nämnt här tidigare och turligt nog passade allt, man vet ju aldrig när man beställer sådär men det var skönt! Favoriten bland plaggen var nog den tighta, randiga polon!

Kollade just på Ugly Betty, de hade rensning i "garderoben" på Mode Magazine, designerplagg gratis.. ohoojaja =P väskan var dock inte riktigt i min smak, så den hade Betty gärna fått ;)

Sovmorgon??

..nää, upp vid 8 för att läsa marknadskommunikation... hum.. blev bara cirka 20 sidor eftersom ögonen envisades med att falla ihop titt som tätt... får fortsätta ikväll! måste dock tillägga att boken är mer intressant än jag trodde!

Nu måste jag sätta lite fart på migsjälv, måste hinna skriva ut kompendium innan föreläsningen börjar! idag ska vi bli indelade i projektgrupper! hoppas turen är på min sida!! =)

Tjabbalabba, good night

En bra måndag after all!
Rolig snubbe på färgläran även om han lätt kunde liknas med en pingpongboll =D

Nu ska jag ta mig en lur innan tisdagen sätter igång, behöver dock inte vara på skolan innan 13 =)) men ska upp tidigt och läsa marknadskommunikation! för jag fick hem böckerna idag! yeeeeey

-hellre en tupp i halsen än en gök i munnen-

god natt

vecka 04 here i come!

gomorn *gnugga ögonen*
idag vaknade jag på ett ganska angenämnt sätt! av att jag låg och småskrattade för mig själv ;) vet dock inte alls vad för sorts dröm som lett till detta, men trevligt var det ju i alla fall!

Nu intas det vaniljyoghurt *yum*

Igår kom Eliza över på en sen fika =) mycket trevligt! Kollade på sjuka/roliga filmer på nätet och smakade mina totalt misslyckade chokladbollar (HUR misslyckas man med det?!) =P

Idag skola, men det känns helt okej! MEN, jag vill ha mina böööööckeeeer NU! dugga redan på torsdag ju!
aaaow....

Imorn kommer iaf pengarna, weejj...som lär ta slut på typ en minut efter jag betalat alla räkningar;P

morn!

vårinvesteringar

till våren skulle jag behöva investera i följande:

* En trench i kort modell, gärna i marint som känns fräscht
* Låga tygskor som är snygga till såväl jeans, shorts, kjol och klänning
* Förklädesklänning i svart eller grått
* Vit oversize-skjorta som är snyggt till jeans och leggings
* Denna svarta, tunna kavaj från H&M är verkligen supersöt
135673-7
* De här körsbärssmyckena i silver känns verkligen "jag"
135673-8

* En stor väska gärna i konjaksbrunt skinn

Snodd utmaning!

Riktigt snodd utmaning från http://emscatwalk.blogg.se

1
. Put your music player on shuffle.
2. Press forward for each question.
3. Use the song title as the answer to the question even if it doesn't make sense.

NO CHEATING!

How are you feeling today?
Hitchin' a ride - Green Day

How do your friends see you?
Lejonhjärta - Snook

Will you get married?
Champion - Agnes

What is your best friend's theme song?
Smack that - Akon

What is the story of your life?
Papercut - Linkin Park

What was high school like?
Conversations with my 13 year old self - Pink

How can you get ahead in life?
Bud från april - Emil Jensen

What is the best thing about your friends?
Den fulaste flickan i världen - Håkan Hellström

What is tonight going to be like?
Vi gör det för att vi måste - Navid Modiri & Gudarna

What is in store for the remainder of this weekend?
Här kommer lyckan - Håkan Hellström

What song describes you?
Pappa betalar - Snook

To describe your grandparents?
Hopp skak - Navid Modiri & Gudarna

How is your life going?
Pride - U2

What song will they play at your funeral?
Bring me to life - Evanescense

How does the world see you?
Max 500 - Kent

Will you have a happy life?
One Love - U2

What do your friends really think of you?
All these things I hate - Bullet for my valentine

Do people secretly lust after you?
Stuck with me - Green Day

How can I make myself happy?
Lady Stardust - Lisa Miskovsky

What should you do with your life?
Freedom - Rage against the machine

Will you ever have children?
Ghost of the sun - Katatonia


Ja, gud va knasigt det där blev! =D men kul!
Nu utmanar jag alla som läser detta så fram med iPoden eller cd-spelaren!

snö + prommis

=D det har börjat snöa igen! jiiiejj
ska ut och promma lite med Alida nu strax, ska bli skönt eftersom jag inte var ute knappt alls igår (fram och tillbaka till hemköp räknas liksom inte)

GRATTIS till lillasyster som idag blir 17 år! kan tänka mig att hon, precis som jag tycker att det är mest ett steg på vägen mot 18-årsdagen =D
-blir present så fort vi ses-

Min stackars familj är dock fortfarande utan ström! usch! tänker på er! de använder min brors rum som kyl, så ni kan ju försöööka tänka er hur det måste vara! =(

Nu ska jag röra på mig!

need sleep

Efter en dag fylld av städ och tvätt är jag ganska trött. ska bli skönt att lägga sig i hyfsad tid och kunna sova ut ordentligt! Imorn tänkte jag ta en vinterpromenad om nu snön ligger kvar tills dess! *hoppas*

Dessutom har jag typ sett på en miljon avsnitt av Laguna Beach nu, vilka I-landsproblem de har!.. men visst längtar man till sommaren x 100 när man ser dem där! =D

well, ett glas mjölk sen kudden!

natti


Vintervärld (?)

Jaaa, det är faktiskt ett vitt snötäcke ute nu och det fortsätter falla stora flingor! Blir som ett litet barn som vill ut och bygga igloos och snögubbar! =P Men det ser lite för blåsigt ute.. och inte såå kul att rulla runt i snön själv heller ;)

pussåkraam

....den som hade pengar...

mer pengar än mig i alla fall! Jag skulle inte ha något emot att lägga vantarna på dessa fynd från ellos (!) online-avdelning!

135673-2
Detta är min absoluta favorit! och 129:- är typ ingentiiing! vi får se hur länge jag kan hålla mig! ;)



135673-3
Ser mycket skön och mysig ut till ett par mörka jeans eller svarta leggings! =))

135673-1
En mycket söt svart liten jacka att ha på sig när våren kommer (?)

Feel free to give me


HäLJ!

Myws myws :)
Tackar Eliza för tipsen inför dagen, de lär användas! =)
Håller just nu på att organisera datorn lite! Detsamma måste snarast göras på skolkontot, där det verkligen (!) är kaos :P

Hum, trots allt måste jag nog ta och börja med disken som stått och väntat på mig alldeles för länge nu!

återkommer senare!


TGIF

yesyes it iis! =) och i dag är det lugnt på skolfronten dessutom (var ganska mosig efter igår = ingen blogg) 10-12 gästföreläsning om färglära =D

sen ska jag nog hem och styra lite med hushållet =P skulle sååå gärna vilja gå ner på stan och kolla runt... meeen, bidraget har ingen panik att komma in på mitt konto tydligen.
idag blir det som sagt ett nytt försök på friskis, och jag hörde att Eliza kanske ska med :)

någon som har ett bra förslag på helgaktivitet? är endast uppbokad på lördagkväll (mer eller mindre) för tvätt!! ooh, detta ljuva studentliv :P

nu kokar gröten, yummie!

Vaken?

.........gäsp.......vad gör jag vaken egentligen? borde lagt mig och sovit en blund till! Syrran som sov över här har nyss gått till sin buss, men jag börjar ju inte innan kl 10.15 idag... hum... somnar jag försover jag mig säkert.. (bråkar med migsjälv)

Skulle ju invigt mig själv i Friskis & Svettis - världen igår.. men icke sa nicke, det var fullt! Så ett nytt försök på fredag girls! =)

Idag är det dubbelföreläsning i Marknadskommunikation...ehm, det finns roligare! men men, man kan inte döma utan att ha vart där.... i guess =P

Nu blir det nog lite frukost och MTV!

ses

Två föreläsningar senare...

Jeppjepp,  nu är man tillbaka i "stugan" efter årets första två föreläsningar på campus. Den första var i färglära, ska bli en mycket intressant om än bred kurs! Projektkursen är jag desto mer nervös inför, sooom Alida och jag pratade om på väg hemåt så handlar det väldigt mycket om vilken grupp man hamnar i och hur stämningen/arbetsfördelningen inom denna blir. Hur som helst ser jag fram emot det!

Nu ser jag fram emot mat! =)

Några härliga fynd =D

Eftersom jag är en student med knappa resurser blir det inte särskilt många designerplagg för mig, men inte grämer jag mig för det. Ombytlig som jag är har jag inget emot att välja de lägre prisklasserna och ändå få plagg i linje med både det rådande modet och som jag själv trivs i.

Jag kikade in H&M's rea och hittade några trevliga fynd!

En tight svart/grå randig polo och en mjuk stickad ljust grå polo


En marinblå cardigan och en ljust lila cardigan

Sköna att ha när man väntar på ömsom snö ömsom vår i detta snedvridna klimat!

I startgropen

Sista lediga kvällen innan studierna sätter fart i mitt liv år 2007 sätter fart.
Känns jätteskönt att ha haft ett långt studieuppehåll i alla fall. Mycket familj, promenader, sovmorgnar, mys och allmän lugn och ro. Därför känner jag mig nu faktiskt motiverad och nyfiken på vad vårterminen har för utmaningar att bita i.

Dagen har spenderats med en lååång promenad (2,5 h) med min vän Maria på upptäcksfärd runt i Norrköping. Har ju trots allt bott här i nästan et halvår vid vilken tidpunkt man åtminstone borde sett mer än vägen fram och tillbaka från skolan, tycker jag.
Sagt och gjort gick vi allt längre och längre från stans innercirkel, tills Maria tyckte vi skulle förlita oss till hennes lokalsinne och tog därför en avstickare ut genom områden jag aldrig sett innan.
Vi kom dock hem till slut och summa summarum blir att Norrköping har väldigt många fina hus att fantisera om att äga någon gång i framtiden.

Senare kom syrran och Oskar förbi och vi tog oss i hans BMW (UTAN dekaler - de hade tydligen blivit stulna...herregud) till min fd. bostad. Skulle hämta en extramadrass uppe på vinden eftersom min kära syster ska övernatta hos mig imorgon.

Imorgon efter skolan blir det dessutom Friskis med Maria (Alida med?) ska bli nice!
Ååh, jag är så förväntansfull på kurserna vi ska läsa! Speciellt färgläran ska bli kul, men jag är ganska nervig över vilken grupp man hamnar i inför projektarbetet och vilket projekt man blir tilldelad! Kan bara hoppas att det leder till det bästa =)