Hallååååå

Ja inte är jag någon superbloggare, det har jag märkt!
Här kommer i alla fall en liten update om vad jag har pysslat med de senaste dagarna!
För den som är intresserad menar jag. ; )

Midsommar firades på underbara Öland tillsammans med mamma och småsyskon...och Ronja.
Vädret var toppen, det kom ett par minuterlånmga skurar ytterst sällan vilken man gott kunde leva med då vi spenderade härlig tid på stranden och i havet med solen som sällskap.

Förutom sol och bad hann vi med ett besök på Ölands NK, haha ja.. det hette så, samt diverse små affärer och ställen. Vi var uppe vid den nordliga spetsen av ön och såg färjor gå mot Oskarshamn och Gotland.

Allt var helt underbart förutom vägen hem..............Kan sammanfatta det hela med att vi satt 3 timmar totalt i kö, fast i kö.
Och ja... alla trogna ölandsbesökare: Vi åkte såklart runt tolvslaget. och jaaa, det är då alla lämnar campingen.. och jaaa det är sjukt mycket folk på den lilla ön på midsommar..Vi kom dock över till fastlandet till slut och för mig var inte resan slut vid 6 h resa till Vimmerby. Nej då var det 3 h resa till tills man var hemma i goa sängen i tornet igen.

Den jobbiga hemresan till trots var det en dundermidsommar och min familj förgyllde den med mig!

Nu till dagens eskapader! Jag och U:et åker äntliiigen iväg till vårt kära Göteborg. Och jag liksom hon har inte återsett staden på cirkus två år nu. Jag älskar stan och jag hoppas att den har saknat mig lika mycket som jag den.
Jag håller tummar och tår för att vädret ska vara med oss i morgon kväll, har du en tumme eller tå över så håll den du med! ; ) Allt blir ju så mycket jobbigare med regn bara.
Vi ska inkvartera oss hos U:ets kusin med sambo vilket vi är väldigt tacksamma över. Som student på ett sommarlov har man inte mycket hotellcash över i fickan om vi säger så!

Festivalen har så mycket att erbjuda att jag nästan börjar dregla här och nu. Jag ser extra mycket fram emot att se Bad Religion, No Fun At All och såklart Millencolin!! Oavsett väder kommer jag se åtminstone de spelningarna och vem vet kanske finns det något band som överraskar och blir en ny favorit!

Nu är det dags att ladda mp3:n full med massa musik!

Smell ya later

En kväll, en natt och ingen morgon

Gårkvällen spenderades först med ett antiklimax i fotbollens tecken. Då mina vänner inte är det minsta intresserade av fotboll satt jag ensam och skrek ut min besvikelse i sista minuten. Jag är inget fotbollsfreak, men visst blir jag känslosam och hejar på mitt land i landskamper. Det är bra underhållning, inte alltid, men igår var det absolut det!

Därefter kom kära prinsessan på besök och vi spelade TP från åttiotalet, därmed var frågorna inte särskilt uppdaterade.. Detta ledde till att man inte direkt kände sig som Einstein, knappt allmänbildad över huvud taget. Eliza vann matchen och sedan roade vi oss med att fråga galna frågor till varandra, i horisontalläge på golvet, och ja... på olika ställen i rummet för er som ens undrade. ;)

Vi tog en sväng upp på taket när min lägenhet blev lite för varm. Det blåste lite kyligt, men för en minut eller två var det behagligt. Norrköping är verkligen vackert och att stå däruppe och se alla stadens ljus tillsammans med månens och solens som snart försvinner.. Vackert som sagt.

En särskild anledning höll mig vaken till tresnåret inatt och jag höll på att få en chock när jag vaknade idag och insåg att klockan var halv ett. Halv ett! *ångest*
Ska därför försöka vara produktiv och duktig idag. Brödbak är planerat så det ska jag försöka fullfölja!

Kanske slänger upp ytterligare ett recept här på bloggen om det blir lyckat!

Avslutar med några vackra foton (tagna med mobilkamera) i natt från taket.




Vem vet, inte du
Vem vet, inte jag
Vi vet ingenting nu
Vi vet inget idag

Du är en saga för god, för att vara sann
Det är en saga i sig att vi funnit varann
Vi kunde lika gärna, aldrig någonsin mötts
Eller var vårt möte redan bestämd långt innan vi fötts

Fastfood à la Sandra

I dagarna har njutit av hemmagjord "snabbmat", dock mycket nyttigare och godare (!) varianter. Det är allt annat än komplicerat och går förållandevis snabbt. Väl värt att prova på alltså.

Mango-/banansmoothie
Ett halvt glas mjölk
En näve frusna mangobitar
En halv banan
En skvätt youghurt (jag tog blåbär/banan)

Mango-/jordgubbssmoothie
Ett halvt glas mjölk
En näve frusna mangobitar
En näve jordgubbar
En skvätt youghurt (denna gång tog jag vaniljyoghurt)

Det jag vill säga är att smoothies är grymt enkla att göra, man bara blandar i goda ingredienser och mixar, jag använder mixerstav - det allra enklaste. Gillar ni exempelvis blåbär eller melon, så prova det istället!

Sedan kommer vi till gårdagens lunch, som gjorde mig mätt och belåten i flera timmar.

Hemgjorda hamburgare
Köttfärs
Lök
Salt och peppar (jag tog grillkrydda också)

Blanda köttfärsen med lök och kryddor, forma till önskat antal hamburgare och stek på medelvärme. Jag stekte i blandning av smör och olivolja, men gör som ni vill! =)

Tillbehör
Sallad
Gurka
Tomat
Gul paprika
Saltgurka
Rödlök
Dressing (jag tog ketchup och chilisås)
Avokado (med lite olivolja, salt och svartpeppar...yuum)
Rostade skivor av fullkornsbröd

Här tar du de tillbehör just du gillar så klart. Vill du ha ost på så kör på det och hatar du lök, skippa det! =)
Jag använde som synes otraditionellt hamburgerbröd, gör som ni vill, men gillar ni lite mer fullkorn och dessutom en mycket bättre formade burgare så är detta bröd att föredra.



Bara ett fåtal exempel på vad man kan åstadkomma hemma i köket när man inte alltid har flera timmar, men ändå inte vill skräpa ner kroppen med skräpmaten nere på stan!

Make or break

Jaha, vad pysslar ni med ikväll?
Själv har jag sprunigt runt och mätt nästan varenda liten del av kroppen. Har tänkt ta tag i mitt osunda leverne lite mer på allvar är tidigare, och då kan det ju vara bra att ha något att utgå ifrån.
Måtten var ganska väntade och igenkända, men det känns som om de borde förändras!
Jag är i stort relativt nöjd med mitt utseende det handlar mer om att finslipa.
Det viktigaste för mig är just konditionen, att orka hålla igång utan att flåset tar överhanden.

Tog min vilopuls förut. Det blev lite tvetydigt. Men jag tror det ligger ganska normalt, men bättre kan det bli även där.

Eftersom det är sommar är det promenader och cykling som kommer vara den mest naturliga träningsformen! Ska skaffa nytt friskiskort till hösten också, men känner inte att jag har råd att punga ut antal hundringar på det nu i sommar. När temperaturen är på övre skalan och det förhoppningsvis inte kommer att ösregna varje dag så får man ta och passa på att vara utomhus.

Förutom träningssnack så kan jag även meddela att jag äntligen lyckats hitta en vänlig själ som bytt tider med mig så jag nu är helt ledig då jag och u:et drar ner till götet 25e-30e. Grymt! =D

Ha det bra ikväll så hörs vi!

Man kan ju inte alltid...

vara bäst, ha rätt osv. ;)

Igår skulle jag och finaste tjejerna grilla uppe på taket och samtidigt ta farväl av sköna fröken s för sommaren, och delvis för hösten också.. Då hon lämnar oss för studier i Köpenhamn. Kommer kännas jätteskumt när skolan börjar!

Hur som helst hade jag dagen igenom förespråkat vattentornets tak som den optimala grillplatsen. ingenting kan mäta sig mot den! Sagt och gjort så tog sig övriga damer ditåt och vad möts vi av om inte en vindstyrka i minst orkan!

Kjolarna flög som aldrig förr, man fick hålla i det som man var rädd om och grillen samt grillkol beslutade sig för att inte stå stilla...

Ni kan ju förresten se resultatet av vår deliciösa måltid nedan:





Som sagt... Jag kan inte vara bäst jämt! ;)

Update!

Är jag varm eller är jag varm?

Hur som helst.
Jag mår bättre än sista gången jag skrev, även om det känns som det blåser motvind mot mig just nu...
Skulle vara underbart att någon gång bli överraskad med någonting positivt istället för tvärtom.
Slut på självömkandet!

Igår var det nationaldagen vilket firades med jobb, och ännu lite mer trillande (!) på jobbet.. Därefter blev jag upphämtad av syster mfl. för att åka in till stan och käka lite. Eftersom vovvsingarna inte var välkomna ens på uteserveringarna tog vi med oss kebab och satte oss i folkparken. Bra val då hundarna kunde springa av sig och vi kunde njuta i gräset.
Där beslutade jag mig för att följa med till Linköping för att tidigt idag på morgonen följa med ut till Motala.
Hade fått ledigt från jobbet och syrran skulle ställa upp i tjejvättern. Alltså fick jag i sällskap med O och andra vänner (pojkvänner till tävlande tjejer) agera hundvakter under dagen. Vi käkade glass i lass, vilade vid strömmen och promenerade. En skön och avslappnande dag.

Nu är jag hemma i tornet igen, med lite för röd rygg :/ och känner mig ganska trött. Ungefär som en mosig tomat! ;)

Blir upp och jobba imorn igen. Är bara 4,5 timmar. Sen hoppas jag på en sista fulltalig träff med tjejerna innan sommaren sliter oss ifrån varandra, tyvärr känns det så :( Men jag har iaf den största delen kvar i norpan!

Nästa vecka är i stort oviss. Egentligen skulle jag styrt kosan över atlanten, men pga vissa förnämnda motvindar så verkar det inte bli av, inte just nu i alla fall.. Det känns.....skit!! :( Får se om jag får jobba nåt de veckor som kommer eller om jag får fördriva tiden på annat sätt. Skulle dock vara skönt att få jobba ihop liite cash iaf.... Men vi får hoppas på någon slags lösning.

Nä... nu måste jag öppna kylen och svalka mig!

Obs... lite depp

Sitter här med laptopen i knät, i min säng, i en nedsläkt lägenhet, och tänker.
Ibland tänker jag inte alls och ibland tänker jag helt klart för mycket. Vrider och vänder på varenda lite variabel...

Just nu tänker jag mycket vad som har varit i mitt liv, allt som gjort mig till den jag idag är. Svagheter likväl som styrkor.
Jag kan på rak arm säga att jag varit med om bra mycket mer än vad jag tror och hoppas att de flesta andra i min ålder och situation har. Det är just detta som gör att jag tror att människor har svårt för att läsa av mig, jag släpper dem gärna inte för nära inpå. Det i sin tur leder oftast till att människor tar mig för någon jag inte är och inte förstår mig.
Visst kan det såra mig mer än vad nog många tror. Just förutfattade meningar.

Jag börjar nästan tvivla på att jag kan vara DEN speciella personen för någon. Jag har människor som bryr sig om mig och tycker om mig. Men nu börjar det bara stapla sig på hög, alla scenarion där jag inte varit DEN speciella... värd att vänta på, värd att satsa på, värd att börja om på nytt med, värd att släppa förnuftet och följa hjärtat med.

Alltid är det någon annan faktor som avgör. Någon annan människa, andra prioriteringar, smärtsamma minnen, osäkerhet.... Varför kan det aldrig bara räcka med att jag faktiskt just står här med ett varmt, bultande hjärta och så mycket att ge. Varför ska det alltid finnas en hake.......... Något som gör att jag inte blir det självklara valet.

Det känns helt enkelt som att jag aldrig någonsin får chansen. Jag blir stoppad i hallen.

No need.



I won't hesitate no more, no more
it cannot wait, i'm sure
(there's no need to complicate
our time is short
it cannot wait, i'm yours

no please don't complicate, our time is short
this is our fate, im yours.
no please don't hesitate no more, no more
it cannot wait, the sky is yours!

(Jason Mraz - I'm yours)

Härlig sommarlåt som spelas om och om igen ut från datorns högtalare.

Hittade för övrigt ett riktigt kap till klänning på stan idag :D
Vad sägs om en vacker sak nedsatt från över 700 spänn till knappa hundralappen?

Great!



Childlike wild

G'morn, eller förmiddag, lunch eller vad som passar! ;)

Sitter och lyssnar på härlig musik... this is for you who's been called a freak.... låt oss säga att det har hänt ;)

Gårdagen var fin, men lugn. Solens timmar utnyttjades till fullo och lite färg verkar ha bosatt sig i mitt skinn. Men mycket vill ha mer som man säger!

Fick en riktigt dunderpresent av fröken u, hahahaha... vi tillsammans med övriga "gänget" har haft grymma år ihop och jag hoppas verkligen det blir bra mycket mer av den varan framöver!!

Gulliga fröken s bjöd på mumsig lunch i folkparken bestående bland annat av smoothie, jordgubbar och baguetter! :)

Nu ska jag ner på stan och leta efter lite smått och gott. En sommarklänning vore välkommet, även om jag vet att jag gått runt och letat efter den optimala ett bra tag.... men jag ger det ett till försök idag i alla fall...

Hörde av mor min att vädret verkar fortsätta hela veckan, yääy, grymt. Det gör underverk med humöret. Att kunna vara ute och njuta, slippa sitta innanför fönstret och titta ut, det gör i alla fall mig glad!

Hade tänkt plocka lite blommor igår, till mig själv.... men ja.. var kan man egentligen hitta blommor att plocka i Norrköping?? Jag vet i alla fall inte alls...

Hur som helst så ska jag neråt stan nu!

På återseende då!

The big 21!

I USA är det dock en lite större deal att fylla just 21 än vad det är här hemma i svea. Ingen åldersnoja än vilket skulle vara ganska dumt om jag hade. Jag tycker åldersnoja är så....onödigt. Vad hjälper det liksom? Du blir fortfarande äldre. Bara att ta vara på den tiden man lever i just nu!

Idag är det underbart väder och jag har satt på mig bikinin under klänningen. Tänkte dra ut med fröken s så småningon och softa i någon park! Hur underbart låter inte det. Det låter perfekt i mina öron i alla fall!

Just det... frukost ska man ju äta också! Är ju van att få sådan på sängen på fölsedan ;) haha

Ha en toppendag! I know I will!


Rödmosig och nöjd

Mmm.. sitter här och lyssnar på Mr A-Z, Jason Mraz. Perfekt musik när man är lite rödmosig och trött men ändå på bra humör.

Mycket att göra på jobbet i helgen, folk som inte dyker upp samtidigt som fler än beräknade besökare minsann dyker upp, då blir det mycket att göra. Men det gick verkligen jättebra, det är ett toppenteam jag har jobbat med i helgen!

Håller på med lite tvätt och ska väl ta itu med disken strax. Men det är väl ungefär allt jag lär prestera ikväll. Ska bli skönt att lägga sig tidigt och inte behöva vakna till väckarklockan.

Imorn vet jag inte ännu vad som händer. Ska nog ta en skön sovmorgon och sedan njuta av sommarvärmen i trevligt sällskap! Känns inte som att det är en stor dag, bara för att man blir lite äldre på pappret, har som sagt redan blivit infirad av familjen så jag njuter mest av att få vara ledig och göra lite vad jag känner för! :)

Sitter och funderar på om jag ska ta och fixa till naglarna lite också.. Jag sköter mina naglar och håller dem i bra skick, men jag går knappast på manikyrbehandling varje månad eller låter dem växa långa... jag är för praktisk för sådant! ;)

Nå vänner, som vår kära Georg Hellberg skulle ha sagt, nu lämnar jag datorn en sväng!


Bjuder på en illustration jag gjorde till en kär vän för ett tag sedan!