Somebody save me

(smallville-theme)

Tjabbilåja bloggen! (plötsligt infall av ordskapande)

Fullspäckad dag idag med! Mycket grupparbete, handledning och webborationer gör mig lite seg i kolan!
Har i alla fall även hunnit städa och tvätta idag, ibland känner man sig som superwoman! =)

Imorgon kommer min kära kusin hit och vi ska ha en kul helg ihop, nu när vi äntligen träffas!
Vi får helt enkelt se vad vi hittar på.
Imorn blir det i alla fall lite pizzasvullande på trappan med mysiga vänner =D

Ska även försöka ta mig ut med kameran på lite småäventyr i helgen, hoppas på sol!

Nu ska jag låta min kropp få sin välförtjänta vila!

So long

September-kärlek

Jag begär inga molnfria da'r,
jag vill bara se himlen ibland.
Få betrakta hur skyarna far,
lika lätt, som Din smekande hand.

Jag begär ingen skälvande hetta
från sommarens sol på min hud.
Men för strandvågen kan jag berätta
det jag aldrig berört med ett ljud.

Jag begär ingen bländande grönska.
Jag är glad åt det vackra jag ser.
Och idag, har jag allt jag kan önska,
när vi ser på varandra och ler.

Jag begär ingen makt över vinden,
som idag håller andan och hör,
det Du viskar med munnen mot kinden
medan höstlöven markerna rör.

Inga band, inga löften begär jag.
Allt jag vill, allt jag ber om fins här.
Du är ljuset som kom på min höstdag.
Det är Dig, bara Dig, jag begär....

(text: Gudrid Hansen, tonsatt av: Bo Wastesson)

You've got me in your clutch

Sitter och lyssnar på reklammusik, faktiskt så finns det rätt många reklamer just nu som bara blir bättre av musiken. Exempel på detta är Tre bredband, Coca cola light, Ford Mondeo osv. =)

Sitter och surrar med fr. U (online såklart....what else?) om hur det blir på lördag egentligen, vi ska på en kravall vid namn Ärtor & Punsch...... till saken hör att jag inte ogillar, inte är allergisk mot, inte mår dåligt av.....utan rent av inte kan vara i närheten av ärtsoppa...... nu ska det sitta över hundra pers i samma sal och käka detta.....

*darrar lite*

Över till något trevligare, csn idag! =P *yäy* lön idag! *dubbelyäy* regn idag.....äsch, skitsamma! =))

Dagen ser inte alltför intressant ut.
Ska iväg och göra en intervju, få tillbaka mina träningskläder (som den rosa fick låna vid "te-olycka"), ner på stan och köpa linsvätska (ev. ngt mer....;-P), sätta mig med research som faktiskt ska bli ganska intressant.

Om allt går som jag vill ska jag försöka träna lite imorn, nu när jag fått tillbaka kläderna och allt =))

Nu blir det omsvidning från morgonrock till......regnrock? ;-)

In a place without time and space

hade velat lägga in en dikt här, blev influerad av min nära vän.
känner dock att det blir alldeles för privat och öppet för folk att göra vad de vill med den....synd.. för den är fin, i alla fall för mig.

försökt få undan en del plugg inför helgen eftersom jag ska hem till la familia, men blir nog tyvärr lite läsning iaf.
tar inte med mig laptopen iaf, vilket känns som en lättnad just nu.

fick nyss reda på att två fester jag verkligen vill gå på bokats in på samma kväll, samma tid :( dough!!

blir nog lite scrubs nu innan nanninana

ps: är det bara jag som är efterbliven... jag fattade inte förens idag att AMOR heter CUPID på engelska..... förklarar en viss låttitel lite bättre för mig..... (ehm... ja.. det var allt)

*det heter klart slut henke*


The pressure

Håller på att tillfriskna från helgens hemskheter, gick inte att förneka =/
bara att ta nya tag och kämpa sig igenom tillvaron helt enkelt.

fick frågan för ett tag sen om jag skrev om mina fiiiiiliiiings här på bloggen.
jag försöker faktiskt undvika att vara alldeles för djup och privat, just för att jag tycker om att vara privat.
självklart tycker jag det är skönt och kul att skriva av mig om tankar, idéer och små tokigheter men de som känner mig tillräckligt väl och har mitt förtroende väljer jag att dela de mer privata tankarna med.
jag har trots allt en hel drös anteckningsblock och ett väl fungerande ordbehandlingsprogram på datorn där jag kan samla det mer privata, det jag inte behöver andras åsikter eller kommentarer om helt enkelt.

imorgon ska jag försöka ta mig en höstpromenad, hoppas på sol! skulle pigga upp både kroppen och knoppen!

nu blir det te och lite softande.

*örnen har landat (gillar den reklamen)*


Just Be

Äntligen är lägenheten så gott som färdigstädad, sånär som på disken!
När jag vaknade i morse trodde jag aldrig att jag skulle orka upp, men skam den som ger sig!
Jag ska bekämpa den här höstsnuvan så gott det bara går, vägrar bli sjuk och ynklig =P

Känns skönt med fredag, när man har hela helgen framför sig. Har dock inget direkt planerat vilket faktiskt känns jätteskönt! Får ta det som det kommer =)

Ikväll ska jag på magentamöte (tidning som framförallt görs av medieteknikerna på universitetet, men kanske kan några gdk:are få vara med =))
Efter det blir det film/bio-kväll, allt beroende på hur man ser det =)

Igår diskuterades det en del dialekter över msn, vilken är charmigast/fulast/snyggast/sexigast.
Ja norrköpingsdialekten får inte många pinnar av mig ska jag säga ;-)

"hur kan man låta så och vara seriös samtidigt?" *haha*

själv vet jag inte riktigt vad jag har för dialekt, jag är helt klart en blandning. 08 och småländska.... ja, det stämmer nog ganska bra!

dags å fiska i disken innan en dusch och lite andra kläder!

trevlig helg

A little's enough

Om ni så smått börjar undra över min smått kryptiska rubriksättning så brukar jag (i brist på fantasi) ta det som spelas ur högtalarna helt enkelt ;-)

Yäääy äntligen hemma från skolan, känns som en lång dag faktiskt. Mycket i huvudet samtidigt osv osv.. blä

Slängt in två maskiner tvätt och lär väl hålla på i det träsket ungefär hela kvällen..... ganska trött på att mina nya, svindyra, badlakan och handdukar luddar ner hela badrummet  =P
Ska snart ge mig på lite matlagning också, blir nog korvstroganoff och ris, mums säger magen!

Igår blev det bestämt att min kära kusse kommer hit om två helger, ska bli superkul! Vi träffar alldeles för sällan men har alltid lika kul när vi väl ses =)

I helgen fyller världens bästa mammis år, min idol. Det kommer hon alltid att vara.
Kan inte komma och sjunga för full hals på söndag men ska försöka komma hem så snart som möjligt å äta tårta ;-)

*konstpaus*

Annars ska jag väl mest umgås med min nya kärlek ikväll =) min systemkamera =P

Nu - på med förklädet och hela faderittan (det där ordet t.o.m. SER snuskigt ut!!) så det blir mat nån gång!


may the force be with you

Här sitter man och väntar på att potatisen ska kallna, för idag ska jag göra potatisbullar (förhoppningsvis mer lyckat än förra försöket...........)
kan bli så ibland att man saknar mammis mat men man för allt i världen inte kan få till det alls lika bra som hon.

otroligt kul igår! wiiieeho!! kvällen och natten bara flög iväg och man kunde inte stå stilla en enda sekund, härligt!
Härligt är det även att jag inte känner av någon betongkeps idag, skönt!

Hade planen att gå ner på stan idag när jag låg och drog mig i sängen.... men det får nog bli imorn istället, ska förbi myrorna och lämna av lite avlagt.


Här på radion sjungs det "your time will come"

...vi hoppas på det :)

ciao


Säturrdäjj

Vaknade skönt utvilad idag runt nio, men det tog ett par timmar innan jag började fixa och dona härhemma, kan även kallas kampen mot damråttornas imperium.

Gjorde nyss en alkoholbeställning av den rosa nere på stan =D trevligt trevligt när man har häcken full av skolarbete... har chillat lite med den (skjutit upp!) under veckan så då får tyvärr helgen offras... som alla som känner mig vet så har jag ingen studieteknik att skryta med.

Idag blir det alltså inlämningsuppifter, kurlitteratur-läsning och lite städ härhemma.
Ikväll däremot blir det att öla lite innan vi dansar loss (hur mycket det blir beror iofs hur stel jag är ikväll....träningsvärk..)





It's never that easy as in my dreams..

I'm hanging on every word you're saying

Sådär, dags att ruska liv i min lilla blogg nu!!
hoppas någon fortfarande hittar hit =P

Idag har det vart skolarbete innan det bar av hemåt för lite magpåfyllning.
Sedan for de tre små gummorna till friskis för att svettas =)
Det gick över förväntan och gårdagens höjda kroppstemperatur kändes inte av, skönt!

En dusch och lite digestivekex =P senare är jag snart påväg till tornet för att fika och snacka lite som tjejer tenderar göra i gott sällskap =)

image31

lägger upp en skön seriestrip här till förmån för fröken u, och alla andra med bra humor =)

*puss*