My last goodbye

Japp... för idag åker jag hem till de småländska skogarna (med betoning på skoooog)
Jag har faktiskt längtat en hel del efter att få komma hem till lugnet nu när skolan varit som allra värst.
Saknar såklart min familj och hundarna å kissarna... men jag har även kommit underfund med att jag kommer sakna en hel del saker härifrån också..... saker som:
* Min säng (största saknaden)
* Att kunna duscha hur länge man vill
* Min TV.....rakt framför min säng.... visst jag tittar aldrig på TV nästan, men jaaa... ibland är det grymt slappt! =P
* Att kunna dra en runda på stan utan vidare ansträngning

men nää, just nu överväger ändå skogspromenaderna med hundarna, sola på gräsmattan, såsa i hängmattan, grill på nya grillplatsen och altanen (som duktiga pappa byggt!), bada i sjön hemma (!!)....får gärna bli varmare först...., och att kunna umgås med familjen hur mycket man vill, när man vill! =)

Igår hade fröken u, fröken s och jag middag och pratkväll innan vi idag åker åt olika håll (skellefteå blir det dock först imorn) jag fick dessutom paket!! =)) Jättefina vinglas, så på måndag får jag ju köpa vinet också ;) hahahaha

Nu måste jag sätta eld i baken, mycket att fixa innan pappsen är här! =)

Keep it cool

Fruktansvärt

..länge sen jag skrev här.. det bara förtydligar det massiva skolarbete jag håller på och tragglar mig genom just nu! jag kommer nog ur det levande ;) men bra mycket tröttare.

Tar en snabb paus från de två info-grafikerna jag arbetar med just för tillfället, dricker lite te och sneglar ut genom fönstret ut på den grå innegården... ändå skönt att det inte är strålande sol.. då skulle det kännas ännu hemskare att behöva sitta här...

Sitter just nu och pratar med en person på nätet om hur sådana här dagar egentligen ska spenderas i ett hörn på ett lugnt, mysigt café med nån mysig person.. jaa, det hade inte varit helt fel kan jag tycka..

Imorgon ska dagen tillbringas på två föreläsningar med Adobe, hoppas det blir intressant! =)

Ställde frågan till fröken u förut om hon trodde allt skolarbete skulle gå lättare om man var "sådär kär"... hon trodde kanske det, men att man nog skulle blockeras en hel del om man gick och var helt "tokkär"...... joo, men man skulle ju i alla fall vara lycklig, innerst inne svarade jag....

Kiss me, kiss me

Grattis grattis söta fröken u som blir ännu större flicka idag =))
Solen skiner ju på din födelsedag! Och syrenerna blommar! Det ska de ju göra på MIN födelsedag juuu, hehe.. jaja, jag bjuder på det för i år då ;)

Sitter och våndas över både det ena och det andra just nu.. usch! ja läääängtar så tills 17.05 25/5!!
då korkas vinet upp som en annan söt fröken uttryckte det igår! =D

Idag ska vi hämta ut biljetterna till Lasse W's avslutningskonsert i Linköping i december... jaaa, vi vet att det är långt dit!!! men då har man ju något att se fram emot! =)




Ett ögonblick av lycka som man längtar efter i en evighet.. det är så det känns just nu faktiskt...

Knasbollen

Blivit utmanad av Eliza sååå okej... här kommer sex stycken knasigheter om mig

1. Jag gillar att sova trångt, gärna med någon bredvid såklart, men annars bäddar jag in mig så mycket det bara går med täcken och kuddar.

2. Jag är pinsamt känslig mot att folk pratar om (enligt mig) äckliga saker, får kväljningar av operationssnack t.ex.

3. Jag är ganska mörkrädd och får ofta för mig att jag hör saker i mörkret.

4. Jag somnar allra bäst till hårdrock. Avslappnande på något sätt.

5. När jag äter päron äter jag upp allt utom kärnorna och stjälken.

6. Jag kan inte vara i samma rum som någon som äter ärtsoppa.

If you want me to stay...I'll never leave

varför är jag aldrig nöjd?
varför strävar jag alltid, alltid vidare.

visst, det är väl bra att vara en drivande person som alltid vill nå nya mål...

...men ibland kanske man borde vara nöjd med det lilla.
jag vill gärna vara det. att även små, gulliga, fina, trevliga saker ska lysa upp min vardag.
...och även att de ska finnas kvar i mitt minne när det är överspelade..

....tänk om det aldrig behövde ta slut.





If you want me to stay, we'll always be