Kompis, det går bra nu!

Jahopp, så sitter man här men en vovve bredvid sig på bordet och en snarkandes bakom sig. Sämre kan man ha det! :D
Är nämligen lite hundvakt åt syster och oskar ett par dagar nu. Dessutom har systern inkvarterat sig i min flådiga våning :P så det är trångt och mysigt här!

Den här veckan började skolan och hittills har det mest varit introduktionsföreläsningar och jag tycker att kurserna känns lovande! Kurslitteratur har beställts (aj i plånboken) och lillasyster har fyllt år under de senaste dagarna. Någonting annat min tid lagts på är att söka en himla massa exjobb! Vilket har gett riktigt upplyftande resultat och boostar självförtroendet mer än någonsin! Det är mer än nödvändigt i tider som dessa!

Håller alla planer och tankar kring exjobb, flytt osv. för mig själv (och andra utvalda ;)) för en tid till men jag känner mig motiverad och uppskattad på ett sätt jag inte känt på länge! Allt känns ljust och hoppfullt.

Idag stundar en labb i pre-press och efter det en vända på stan med storasyster. Snön har dessutom kommit tillbaka till norpan nu, någonting Picachus små tassar erfor när vi var ute på kissesväng förut! :)

Just det... dessutom har min webbplats lagts upp för allmän beskådan (upplevs dock bäst i Firefox för tillfället..men bättring kommer!) så ta er en titt om lusten faller på.

Det är aldrig lätt att spilla ut sina känslor såhär på bloggen och egentligen ingenting jag strävar efter. Som min syster påpekade igår så är jag en sån som hellre bara vill att alla ska förstå, utan att jag ska behöva orka förklara, när allt är jobbigt. Jag försöker tänka ljust och framåt, aldrig bakåt. Jag försöker bara vara så rädd om mig själv som möjligt just nu. Jag samlar inte vänner på hög, vänskap är så otroligt speciellt för mig. För när man väl öppnat sig för någon och känner tillit och närhet så är det också otroligt lätt att bli sårad vilket i alla fall får mig att sluta mig igen, att bli sårad önskar jag ingen.

Så ta nu hand om er och era nära och kära!
En illustration gjort åt en annan vän som stod mig mycket nära, nu vet jag inte längre vad han sysslar med om dagarna. jag hoppas de två V:na mår som kungar i vilket fall!