Marimekko






Är med och tävlar om en fin Marimekkoskål. Har velat ha en hur länge som helst nu.
Därför länkar jag till hemsidan, så ni också kan vara med och tävla! :)
Här kan du vara med och tävla du med!

(för övrigt har jag bråttom med att fixa mig inför bröllopet. Trevlig lördag!)

No stress

Knappast.. Istället sitter jag här och undrar vad jag ska fördriva tiden med... Visst sysslor som tvätt, disk och städ finns alltid, men är man sugen på att ta itu med damminvasionen...njä.

Onsdagen innehöll som önskat München Hoben med 1 liters sejdlar, massor av folk, låååång kö och lite regn. Kvällen stora behållning var Millencolins spelning. Det är en njutning att fått ha höra dem två gånger på en och samma sommar. De var minst lika grymma nu som i juni. Förblir min absoluta tillflykt i musikvärlden.

Torsdagen spenderades halvt sovandes i lägenheten. En timmas chatt med sötnosen gjorde mig mycket gladare och nöjdare. Nu är det inte många dagar kvar! Längtan är minst sagt påtaglig.

Försökte även knåpa ihop något att ha på sig på bröllopet imorn.. Håller just nu på att tvätta ett alternativ. Så ikväll ska jag förhoppningsvis bestämt mig vilket det bli i varje fall. Kul ska det bli att gå på bröllop! :)

Funderar över om jag kanske ska gå ut en sväng. Det är ju faktiskt sol ute och promenaden till Skarphagen förut var inte mycket till motion. Fick dock hem höstens kurslitteratur som i alla fall ser ut att vara läsvärd.

Nåja. Ska upp till tvättstugan en vända till. Sen får vi se om jag tar mig en tur utomhus.

Trevlig helg alla!

Det börjar visst bli höst...

Sitter och käkar gröt. Inte ofta jag är så nyttig till frukost, men faktiskt...så är det ganska gott!

Idag sitter jag och hoppas på att jag ska få en biljett till årets största fest i studentkretsar, münchen hoben.. I år är jag ännu mer längtansfull eftersom mitt husband ;) Millencolin faktiskt spelar. Äntligen riktigt bra musik! Så får jag ingen biljett sitter jag väl här hemma i tornet och gråter.... eller nåt liknande.

Mår bättre idag än på ett par dagar, skönt. Brukar bli så att sjukdomar och krämpor kommer ifatt en när man äntligen börjar ta det lugnt och koppla av.

Sitter och lyssnar lite på Vinterdäck. Han kommer och går i perioder för mig. Det är inte min typiska musiksmak men jag har vuxit upp med honom, hans låttexter har man nynnat på, lärt sig utantill, skivor har satts på repeat och han har satt ord på så många välbekanta känslor. På lördag är det utomhuskonsert i Linköping, vilken dessutom är den sista på hans turné. Ja,jag skulle gärna tagit m,ig dit och sjungit med. Precis som jag och fröken U gjorde i vintras. Det var en magisk stämning den kvällen.

.....................................................

Yes yes yes, vem fick inte biljett till München just u detta nu om inte er underbara Sandra! =)
Fan va nice!
.........................................................

Hur som helst. På lördag är jag dock uppbokad på andra festligheter. Nämligen så gifter sig min äldsta kusin med sin Anna. Senast jag var på bröllop var jag bara 3 jordnurr gammal här på lilla jorden. Så det ska bli superskoj!
Det enda som gjort mig lite irriterad är att H&M tappat bort klänningen jag beställde. Den som var så perfekt. Så nu kommer jag inte få nån ny, fin klänning att ta på mig. :( Provad lite alternativ igår, de känns väl okej. Men det än ändå väldigt irriterande när man köpt andra grejer till klänningen som skulle passa perfekt... Suck...

Nu ska jag klä på mig något snabbt och kila upp till campus för att hämta ut kvällen biljett! =)

Ha det grymt!

Citylights

Sitter här och blickar ut över staden, alla ljus i olika färger i mörkret. Älskar verkligen utsikten från min lilla lya. Undrar om man någonsin kommer att få en liknande utsikt från framtida boenden..

Idag har jag fördrivit min lediga dag med att storstäda, diska, baka, handla och kolla på film. Ungefär så!
Blir tyvärr inte till att hitta på så mycket nu eftersom alla kompisar är involverade i Nolle-P som faddrar, och jag får inte va med :/ Känns faktiskt jättetråkigt. Hade så himla kul förra året! Jag hoppas i alla fall att jag får se fler roliga kort från upptågen. :)

Imorn börjar sista rycket av jobb, fre-sön jobbar jag mina sista dagar på Reef Burgers på Kolmårdens Djurpark. Har haft en riktigt bra sommar där med härligt folk, även om jag hoppas på att få jobba på ett mer "riktigt" jobb nästa sommar! :)
Har ändå jobbat inom turism varje år nu i sju år och jaaa, jag börjar bli ganska less. :P Men jag är väldigt bra på det ska jag säga, om jag får säga det själv! ;)

Såg på syrrans blogg att hon förlängt håret (gjort nåt mer?). Väldigt fint resultat med långt, fylligt hår. Själv har jag ju slängt i lite toning i alla fall :P Det känns lite fräschare och roligare nu i alla fall. Undrar vad man ska göra här näst. Visst, toppa det behöver jag göra inom en snar framtid.. Tror faktiskt mitt hår se bäst ut i den frisyr jag har just nu, lite uppklippt runt ansiktet och övrigt långa längder. :) Men kanske ska klippa upp längderna lite i alla fall... Håret växer ju fortare än man tror!

Fick ett härligt samtal från andra sidan Atlanten idag. Yep, plommonlila converse i strl 39 inhandlade för ynka 39 usd, (dvs 240 kr) vilket är ett underbart kap! :)

Det är lite knäppt med alla tidsskillnader bara, -6 h för en sötis och +4-5 h för min andra sötnos. Jaa, själv lever man lite mitt emellan :P

Angående min andra sötis så tänker jag nog inte skriva ut mer än så på bloggen, men ni som är nyfikna....fråga på. :) Jag är i varje fall väldigt glad och lycklig om än ganska abstinent för tillfället!


East Side Gallery - Berlin 2008

In all the wrong places..

Visst är det typiskt när man vaknar (av en mobil som skriker ur sig Millencolin-Lozin' Must på högsta volym) ur en såndär underbar, nästan verklig dröm. Man tycker nästan att man känner och luktar, men när solljuset tränger sig in genom ögonlocken (sovmasken har som vanligt på senare tid lyckats ramla bort..) är verkligheten helt annorlunda.

Men vet ni, det fina är att jag egentligen inte har någon som helst anledning att klaga eller tycka synd om mig själv. Det som är nu är bara ytterst tillfälligt och jag vet att det bara kommer förstärka det som redan finns där.

Jag är bara så lycklig just nu att jag knappt vågar tro på att det hänt mig. Men jag antar att när det är rätt känns det så annorlunda mot tidigare. Man inser skillnaden av ömsesidighet och naturlighet. När man redan i början av ett förhållande börjar längta efter vardagen med personen.

Nu vill jag bli kvitt sista jobbveckan, gå på MH och se Millecolin (snääällla någon, jag måste få biljett) och gå på kusinens bröllop, för ungefär så lång tid är det kvar tills föremålet för nattens dröm är tillbaka från sin semester (som jag för övrigt är ganska avundsjuk på....)

NU har jag bråttom som vanligt. Måste få i mig nån frukost innan jag springer till bussen!

Ciao<3


ABC . . . .

A is for age: 21
B is for booze of choice: Sur/fräscha drinkar
C is for career: Grafiker, webb eller tryck!
D is for your dad's name: Torbjörn
E is for essential items to bring to a party: Dricka, glatt humör och bra folk! =)
F is for favourite song at the moment: Bother - Stonesour
G is for favourite game: Norsk karaoke eller charader tror jag!
H is for home town: Norrköping
I is for instruments you play: Vad som helst. Men om det låter bra är en annan fråga ;)
J is for jam or jelly you like: Blåbärssylt :P
K is for kids: Har inga själv, men vill ha 2-3 stycken gärna framöver :)
L is for living arrangements: 6 våningen i gamla vattentornet!
M is for mother's name: Elisabeth
N is for name of your crush: J... ;)
O is for overnight hospital stays: Över natten var nog bara när jag föddes!
P is for phobias: Har nog inga direkta fobier! Fastna under vatten iofs...usch!
Q is for quotes you like: Scrubs - Turk: It sounds like you're asking me out on a man date. JD: Turk, why are you so afraid of loving me?
R is for relationship that lasted the longest: 1,5 år!
S is for sartorial style: Kjolar, klänningar med leggings är det som gäller!
T is for time you wake up: Beror på vilken tid jag börjar jobba...men runt 8.
U is for underwear: Sött!
V is for vegetables you love: Tomat, majs!
W is for weekend plans: Wöörrrk
X is for x-rays you've had: Sjukt många!
Y is for yummy food you make: Pizza, kycklingpaj, fajitas, grillat kött..*blir hungrig*
Z is for zodiac sign: Tvillingarna
Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Om någon vill så....varsågod!
Ä är för älsklings trend: Trend? Ehm... jadu.. dont know..
Ö är för en önskan just nu: Att två veckor ska gå fooooort.

Make a wish

Orkar inte riktigt anstränga mig för att skriva ner allt som snurrar runt och inuti mig just nu. Det kommer så småningon komma upp här också! :)

Klädsel

Vad har du på dig idag: Svarta leggings och linne, över en grå klänning från Object.
Vad använder du just nu för skor: Just nu har jag stelfrusna fossingar, men utomhus hade jag min
svarta tygskor från Le coq sportif.
Favoritfärg på kläder: Svart, grått tillsammans med roligare färger som rosa, orange, rött.

Senaste person som
Sov i din säng:
Det var faktiskt min mamma.
Du pratade med: Fröken U
Du delade en drink med: J (Vodka+Red Bull)
Du gick på bio med: Eliza (?)
Du gick på stan med: Johanna
Skällde på dig: Hum....oj..det minns jag inte.. nån hund! ;)

Senaste
Låt du hörde:
Bother - Stonesour
Film du såg: Film och film men, Terminator - The Sarah Connor Chronicles
Mat du åt: Knäckemackor
Kram: J
Puss: J
Fest: Elizas födelsedagsfest :)
Känslan: Glädje/Saknad
Ilska: När jag såg en dokumentär om pedofiler nyss!
Resa: Stockholm nu i helgen :)
Glädje: Fina ord.
Dröm: Minns verkligen inte.
Boken du läste: Underbar och älskad av alla.
Personen du träffade: Fröken U
Personen du pratade i telefon med: Mamma
Personen du fick sms av: Eliza
Gången du åt en 7-eleven korv: Grymt längesen....ett antal år sen iaf...
Gången du var utomhus: Runt tretiden i eftermiddags.
Gången du sov: Inatt/morse
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Ojoj.. Nää men det var väl hemma hos syrran och oskar för några helger sen!

Kändes det ens lite intressant? ;)

Sandra Svensson ?

Tänkte att jag skulle pröva ett Svensson-test jag hittade på en blogg. Tror inte jag är särskilt "medelsvensson", men vi får väl se.

[ ] Ditt efternamn slutar på -son.

Långt ifrån.....
[x] Du känner någon som har samma förnamn som du.
Ja, ett flertal..
[ ] Du känner någon som har samma efternamn som du.
Ingen förutom familj och släkt har samma efternamn.
[ ] I din familj är ni 2 barn.
Hehehehe, njaae.
[ ] Du bor i villa.
[x] Du bor i en tätort.
[x] Dina föräldrar är mellan 35-50 år gamla.
[x] Dina föräldrar har gift sig.
[x] Din mamma är yngre än din pappa.

[ ] Din pappa heter Lars.
[ ] Din mamma heter Anna.
[ ] Din familj har en Volvo.
[ ] Din familj har en silvergrå eller röd bil.
Pappa har i och för sig en mörkt vinröd bil..
[x] Du har tillgång till Internet hemma.
[x] Du har egen mobiltelefon.
[x] Du har ett eget rum.
Egen lägenhet!
[x] Du har varit utomlands minst 2 ggr.

[ ] Du har varit på Mallorca/Kanarieöarna.
[ ] Du har varit i Grekland.
[x] Du har varit på Öland minst 2 gånger.
Jag var där i princip varje sommar när jag var yngre.
[x] Du har varit på husvagnssemester minst 2 gånger.
[x] Ingen av dina föräldrar röker.
[ ] Din pappa är lite lätt överviktig.
Min pappa är en biff! :P
[ ] Du har husdjur.
Familjen har ju... men har inga egna.
[ ] Du får månadspeng.
Hahaha, ja från CSN då kanske... men de måste jag ju betala tillbaka.. :/
[ ] De flesta i din familj är blåögda.

Faktiskt 5 brunögda och 3 blåögda...
[ ] Du äter på McDonalds.
Inte om det finns andra alternativ.
[ ] Du följer Melodifestivalen.
Jag ser ev. något program för sällskapets skull.


Sedan tar man antalet x och multiplicerar med 3 för att få fram antalet procent svensson man är. I mitt fall: 3 x 12= 36 %

Ungefär vad jag trodde då! :)

UPDATE:
Fått anmärkningar på att "mitt" test inte är rätt konstruerat så jag får väl upplysa allämnheten om att jag alltså är ca. 43% svensson och alltså inte 36% som detta testet visade.... om nu det är en så stor sak... det vill säga....... ..

Liten lista


Tre saker som alltid finns i min:


Kyl: Juice, yoggi och ketchup
Frys: Isbitar, frusna örter och matlådor
Skafferi:
Pasta, ris och mjöl
Handväska:
Plånbok (Visa, Leg, pengar), nycklar och mobil
Sminkväska:
Mascara, täckstift och läppglans
Badrumshylla: Ansiktskräm, tops, pincett
Tvättkorg: Trosor, strumpor och handdukar
Skohylla: Tygsneakers, ballerinor och sandaler
Förråd: 90-säng, resväskor och kläder
Hjärna: Jobb, skola och mys (av olika slag)
Jackficka: Mp3, nycklar och läppglans
Kryddskåp: Salt, svartpeppar och aromat
Balkong: Takterass! Grillar, stolar och en härlig utsikt.
Barskåp: Vodka, Rose's Lime och sugrör.
Köksbänk: Müsliburk, olika oljor och diskmedel

Changes

Sådär... Nu har jag möblerat om lite härinne. Inte nöjd på långa vägar. Men visst känns det bättre än förut i alla fall?! :D

En liten update om vad jag sysslar med kanske...
Just nu är jag inne i en jobbperiod där jag jobbar sju dagar i sträck. Det medför tyvärr lite dålig inspiration och kreativitet från min sida. Ska försöka bättra mig, men efter en arbetsdag med stress så tillbringas kvällen oftast i ett zombie-stadie....

Föregående dagar har förutom jobb innehållit kvällsbad, födelsedagsfirande med minigolf och tårta, konsert-lyssnande i Folkparken och en del hundpromenader. Det har varit fina dagar och jag försöker att dokumentera så mycket jag orkar och kan i bilder.

Ikväll har jag tagit det lugnt. Målat tånglarna, ätit lite godis, tänt ljus och bara kopplat av. Tror att jag ska återgå till det nu eftersom morgondagen innebär långdag på jobbet!

Ha en underbar lördagskväll!