Like puzzle pieces in your eyes...

Inuti mitt huvud och kropp är det mycket som sliter och drar åt olika håll.
Håller det inom mig, for now, och publicerar lite bilder jag tagit.



Come what may

Tjena i solen!

Har lite ledigt från jobbet nu i 3 dagar. Otroligt skönt! I fredags tänkte jag säga...men jag menar tisdags så tog jag det grymt lugnt och varvade ner från jobbet. Igår däremot var det full rulle i princip hela dagen. Jag tog förvisso en lång och skön sovmorgon och solade uppe på taket en stund innan vi (fr.P och fr.U) tog cyklarna till Lindö för sol och bad! Kan nämnas att jag inte cyklat på ungefär två år, men det gick över förväntan!

Vattnet ute i Lindö var jätteskön och vi simmade och flummade runt, solen tog visst lite väl mycket på vänstra sidan på ansiktet men det har lagt sig tills idag! :) Det syntes dock väldigt bra när vi på kvällen skulle ner till färjaregården för utomhusbio.

Men sakta i backarna. jag håller på att missa dagens absoluta höjdpunkt.....ehm...ja mest minnesvärda aktivitet åtminstone! :P Jag hade nämnligen fått för mig att köpa ny sång billigt av en student som flyttar utomlands! Sagt och gjort skulle vi tre, redan ganska trötta, tjejer bära hem denna 120-säng hem från St:persgatan till Vattentornet. Det må så vara att det inte är mer än cirka 600-700 meter....sängen var hur som helst väldigt tung och vi stannade minst en gång var tionde meter. Vi fick roliga kommentarer och blickar från förbigående folk och väl uppe i lägenheten fick vi möblera om lite grann för att få plats med skönheten! ;)

Sedan skulle vi "bara" upp med den gamla 90-sängen till förrådet. Det visade sig vara dagens riktiga kraftprov då förrådet inte ville ge med sig, varken på höjden eller bredden. Till slut kom fr. U med ett förslag som mot allas förväntningar faktiskt fungerade!

Efter välbehövliga duschar och näringsintag möttes vi alltså upp nere i färjaregården för att se Anton Corbijns(min favoritfotograf för övrigt) film Control. Den handlar om Joy Division och deras sångare Ian Curtis liv. Som fr. U sa... det syntes verkligen att en fotograf regisserat. Och när det gäller Corbijns känsla för att spegla människors insidor blev jag inte besviken.

Idag har jag fördrivit tiden med att storstäda lägenheten och tvätta. Där utöver har jag tagit det så lugnt jag kunnat i värmen bortsett från en trevlig fototur med fr. U nu på kvällskvisten.

Just i detta nu sitter jag med en stor kopp nygjort te och nybakad rulltårta som blev väldigt lyckad! (första gången jag bakar själv!) Det bestämdes nyss att jag följer med storasyster ner till lilla Vimmerby över dagen imorgon, det blir en bra sista dag på min långhelg! :)

Nu ska jag fortsätta kvällen här med lite film.
Ha det bra tills vi hörs igen!

...bjuder på en bild från gårdagen!
..två trötta tjejer som snart är hemma med sängen :P



All I want is for you to be real....

Helgen (helg för er....inte för mig) har innehållt mestadels jobb ute i Kolmården men även födelsedags- och förlovningsfirande hos storasyster. Hela familjen var samlad, människor likväl som hundar. Räknar man in systers och oskars vovsingar var det inte mindre än fyra små bestar samlade igår, i alla former och storlekar.

Vi åt supergod mat, fläskfilé, rotsaksgratäng (från Felix tydligen, det hade jag aldrig trott!!), beasås och urgod sallad. yum yum säger en mage som fått leva på snabbmat mer än vad som är nyttigt.
Därefter avnjöts mammas pinnochiotårta med hallon. :D

Fick se J&O's fina ringar. Tunga och breda och jättefina. :) Jag undrar hur det blir när (om) jag förlovar/gifter mig.. jag har såna problem med att trivas med ringar på fingrarna... Men det är klart.. den sitter ju där av ett syfte då och då är det nog en annan sak. :)

Senare under kvällen introducerades jag för den tokroliga serien Flight of the Conchords på 2an (?). Tror ni att ni har humor liknande min så, kolla in!

Har även upptäckt att min högerarm nu även agerar kärleksobjekt åt syrrans lilla buse. :P Det tog ett tag innan jag förstod vad han gjorde busfröet och han verkade bli lite stött när jag kom på honom! :D

Nä ni... Nu ska jag vila min ganska trötta kropp ett tag!

Häj

Hallonkräm

Aloha vänner och fiender.

Idag har jag inte gjort mycket intressant. Mer specifikt så har jag:

. snoozat 3 gånger
. gått upp....satt mig i sängen och gnuggat ögonen
. på något finurligt sätt hunnit med bussen till jobbet
. spenderat ovanligt snabba timmar med att ge turister mat för pengar
. tagit en seg buss hemåt
. somnat på ovannämnda buss
. gått superfort hem
. kollat på skit-tv på MTV och ätit mat

Nu till en lite fundering. Jag tror jag lider av allvarlig krambrist. Visst, man kan kramas med vänner och familj och det värmer och är mysigt. Men det är inte alltför ofta jag får tillfälle att ens göra det nu i sommar!
Ett annat alternativ är att krama saker som finns tillhands... Kanske en stor kudde, kanske täcket eller kanske sig själv.
Men ni vet det där alternativet som värmer allra mest och som liksom frigör såntdär...ja såna där bra saker uppe i hjärnan (glömt av namnet), så man mår sådär spralligt bra.. det är ju såna kramar jag saknar mest av allt just nu ju.
Men man inser ju tillslut att ofta så är det tyvärr ofta mycket mer komplicerat än bara just kramar, det är mycket annat som svävar kring de där kramarna som inte alltid kan samarbeta.

Nu tror jag inte att jag dör av krambristen jag upplever, det får vi verkligen hoppas att jag inte gör!!! :D
Men ibland så måste man få önska och drömma, att livet ändå var lite lite annorlunda än vad det är.

För övrigt fyller stora systern år idag, börjar bli sådär gammal och vuxen nu. hu! ;)
Grattis till det!


Hilfen bitte!

Jo, är ju såhär att jag ska på storkusins bröllop i augusti och då vill jag ju ha något fint att ta på mig!

Jag har hittat diverse klänningar jag tycker om... och innan jag kan bestämma mig för övriga saker så som skor och liknande måste ju klänningen vara bestämd!

Nedanför följer ett par klänningar jag fastnat för, av olika anledningar. Så ni som känner mig... vilken tycker ni jag borde satsa på?

Need your help people!



What to choose?

Ash to ash

I dreamed I was missing
You were so scared
But no one would listen
Cause no one else cared
After my dreaming
I woke with this fear
What am I leaving
When I'm done here

So if you're asking me I want you to know


Don't be afraid
I've taken my beating
I've shared what i made
I'm strong on the surface
Not all the way through
I've never been perfect
But neither have you

So if you're asking me I want you to know

When my time comes
Forget the wrong that I've done
Help me leave behind some
Reasons to be missed
Don't resent me
And when you're feeling empty
Keep me in your memory

Leave out all the rest
Leave out all the rest


Med blicken klistrad på horisonten

Hej hej alla glada, och ni andra också för den delen!

Sitter här ihopkrupen uppe i tornet och tittar ut över hustaken och kvällssolen.
Tog mig hem hit från lilla Vimmerby idag efter ett par dagars ledigt tillsammans med min fina familj.
Som en viss person uppmärksammade "Du behöver lite kärlek". Och ja... ibland känns det mer än annars.

Helgen ska tillbringas med jobb deluxe. Känns helt okej. Er fredag känns som min söndag helt enkelt!

Shinedown - Devour strömmar ut ur högtalarna här. Lyssna på den. Passar mitt humör perfekt just nu i alla fall.

En tanke som slagit mig senaste veckorna är hur mycket som händer i alla andras liv, i min närhet, både härliga och jobbiga saker. Medan mitt liv känns som om det går på tomgång.. Det händer liksom inte så värst mycket. Kanske är det någonting bra, men samtidigt känns det som att man inte har något nytt att tillföra när alla andra är helt uppe i sina egna liv och måsten.

När man vill ha det lugnt stressar man och när man vill att det ska hända saker är det kolugnt. :P Det är nog jag i ett nötskal...när jag tänker efter.

Tänker när fr.U och fr.A-K och jag själv gick och kollade på gravstenar och diskuterade fina framtida barnnamn... Jag vet att jag någon gång skrev ner massa fina namn jag ville komma ihåg.. Men den är borta och minnet av dem likaså..

Vad gillar ni för pojk-/flicknamn?


Browneyed girl



Nu kanske ni tycker jag är alldeles för egenkär här.. Men det är ju min blogg så.. what to do ;)

Saken är att jag tycker min ögonfärg skiftar väldigt mycket beroende på ljus. Här ser man ju mer
grönögd ut än just brunögd. Har fått höra att jag has hasselbruna ögon, och det kanske är lite däråt.

Dock gillar jag denna bild, just ögonen. Ser mer levande ut med melerande ögon!

Det var ungefär allt intellektuellt jag hade att bjuda på ikväll!

Airhead

Tillbaka i verkligheten igen och dags att uppdatera lite!

Senaste veckan har tillbringats i sköna Göteborg med U:et. Vi har bott hos dennes kusin. Utmärkt skönt på två madrasser tvärs över vardagsrumsgolvet. Jag har sovit som en prinsessa varje natt. Tror mycket beror på min numer ovärdeliga sovmask, som gör mig till en latmask :P

Men nu till det viktigaste av allt. Festivalen, West Coast Riot. Vilken höjdare!
Ni vet... man brukar gå på en festival för att pricka in så många bra band som möjligt. Tänk er en festival där man vill se allt, så mycket man bara hinner. Så var det! Självklart var vissa spelningar bättre än andra : )



Millencolin gjorde mig inte besviken och utnämns härmed till festivalens spelning nummer ett. Det beror på låtarna som får hjärtat och kroppen att röra sig snabbare likväl som en snygg och härlig show! Ett minne i säkert förvar hos mig.

Där utöver var The Used, Flogging Molly, NFAA och Bad Religion de som gjorde mig allra gladast! Att ösregnet som inledde festivalen avtog i och med att DLK rev igång sina gamla godingar gjorde mig grymt glad det med!
Solen kom och sänkte sig över frihamnspiren och att vi mitt under No Fun At All's spelning fick hela scentakets regnvatten över oss gjorde faktiskt inte ett skit! :D

Utöver öronorgasm har vi ägnat oss åt slappning deluxe, shopping, matlagning, spårvagnsåkning, störtlopp till älvsnabben (färja), fika och sköna prommisar.

Kära Göteborg. Jag hoppas på ett återseende inte alltför långt från nu!

En annan riktigt värmande nyhet är att storasyster numer är förlovad med sin man. Stort grattis till er! Jag får krama er när vi ses. Finaste lilla familjen är de.

Nu ska jag packa upp och diska och annat glammigt!