People of the sun

Fattar inte varför jag sitter här just nu egentligen, har så mkt att göra =P

Händelserik dag, ännu mer händelserik vecka!
Haha, kanske är jag lite för stressad som det påpekas från olika håll...
men jag kan inte slappna av, inte nu...
hoppas jag kan det hemma hos familjen och den underbaaaara tystnaden!.....
nää, men det är sån skillnad mot en promenad ner till sjön hemma gentemot en promenad här bland alla stressade bilister =P
kan va skönt med en stunds ombyte.

Idag har jag vart på projektmöte, haft bildseminarium, tränat, promenerat i solen, packat (typ INGET), kollat let's dance-finalen.. (jodå, de var allt värda det!)

....men nu, ja nu borde jag som sagt ta tag i packningen, fixa det sista på en layout och städa iordning....
....men..
...ääh.



Glassigt

Det är den här tiden på året man faktiskt inte blir deppig av att gå upp tidigt, inte när solen möter en utomhus!
Shit vad det påverkar en humör har jag märkt.
Blivit irriterad och frustrerad pga. rätt så mycket föregående vecka....men så fort man går ut i solen så känns allt dubbelt så mycket bättre. i like iit!

Gick i vårsolen ute på stan med storssyster igår, köpte tre par skor... det ni ;P hon har sån inverkan på mej :P haha men det behövs lätt nu i sommar så  :)

Ska hemåt på lördag, hem till lugnet.. även om jag kommer jobba en delpå distans med projektet tror jag ändå att jag kommer kunna slappna av en hel del, känns skönt!
Det är nu man önskar att man hade kvar hästarna!!
Skogsritter i eftermiddagssolen, det är något det!
Men som tur är har jag ju 2 vovvsingar som nog gärna ställer upp på prommisar! =D

Ska snart ut å gå i solen nu, ska börja med att dra upp persiennerna ;)


Hey you

Sitter här i min handduksturban och funderar på om jag ska ta tag i disken eller slappa =P

I fredags kom Eliza hit på middagsdejt =P senare kom även Alida och vi kollade på Click med Adam Sandler, godkänd var den ju, men ja.. sensmoralen kunde man ju lista ut i hyrbutiken redan ;)

Igår var jag på shoppingspree med fröken u. mycket trevligt!
köpte kaffekoppar till en servis jag samlar på =)), sen även lite vanliga glas...för... det går sönder lite hipp som happ =P
Var på jakt efter ett grönt klädesplagg eftersom kvällens GDK-fest skulle gå i grönt.. men nää, det skippades. istället köpte jag lite baslinnen och tröjor = alltid i tvätten när sandra vill ha.. så det var på tiden!
Köpte även långa byxor till träningen... för kallt att gå i knälånga ännu.. men börjar bli för varmt att gå med överdragsbyxor... så, en kompromiss! =D

Jag har haft problem med spruckna, torra läppar ett bra tag nu =( det gör förbannat ont och visst, jag sover med idominsalva på nätterna... men det är ju inget man har på sig om dagarna precis. därför tog jag en sväng förbi apoteket där jag fick ett prov på VICHY's Nutrilogie de Lèvres... och hittills kan jag ju säga att den hjälpt supermycket. visserligen har jag fortfarande torra läppar, men nu kan jag äta utan att de spricker iaf! vilket är en stor fördel! =P

nää...
hm..
kanske ska diska ändå.


Could it be any clearer?

helt ärligt så tror jag inte att jag orkar bry mig längre.
..tar alldeles för mycket av min energi och drar mitt humör i botten.
helt felvänt.

jabbadabbadooo
imorn kommer pengar!
...men blir nog inte nån shopping innan lördag... ska nog ta det lugna gatan imornkväll. behövs!...tror en fågel viskade i mitt öra något om en filmkväll! inte helt fel =P

lördag=GDK-fest på Trappan! Du lär missa massa snygga GDK:are om du inte kommer dit!  och framförallt vårt heta festeri =P och vem vill riskera något sånt ;)


Nu mat!


Väcktes av brandlarm

skrapar de snö idag???!?!
en klocka?
mobilen?
vafan är det som ringer???
 
........några sekunder..... hm ..

går ut i korridoren och möts av brandlarmet! ...herregud, jag kunde brunnit inne...pga. för ljudisolerande dörrar..hm..
dessutom bor jag tydligen i fel ände av korridoren... oddsen är emot mig. ..!

..denna gång var det tyligen helt ofarligt.....jaha, där rök den "sovmorgonen".

..jaja, dags å vakna nu då.

IQ fiskbulle

vet inte om jag ska skratta eller gråta.... men lite får man väl tänka i alla fall. nämner inga namn, det är redan gjort.
omoget, är du 10 år fortfarande eller?
...mm, visst undrar man.

jag tror jag tar tillfället i akt och skrattar lite.

Om att sakna och längta



Jag vet inte hur det är med er... men alltsom oftast känner jag att jag saknar och/eller längtar efter någon/någonting..
Mitt liv är på intet sätt fulländat men jag nöjer mig med min vardag och är lycklig över det jag har... det finns alltid människor som har det värre, så tänker jag ofta under livets mörkare stunder...
...men det smyger sig på..ensamheten...ovissheten..otryggheten..
Kan man vara säker på någonting... ska man ens vara det?
Visste jag hur min framtid skulle bli vore nog mitt liv bra grått och platt...
..men man kan inte låta bli att undra och fundera.
Det enda jag önskar mig själv är en lycklig framtid, på ett eller annat sätt..
Jag kan inte säga att jag har många andra stora drömmar förutom ett lyckligt liv att dela med någon.
Det är just det där med att dela sitt liv.
Jag skulle nog inte vara särskilt lycklig med att sitta där på min ålders höst och veta att jag har levt ett långt och bra liv, men aldrig kunnat dela min glädje och sorg med någon som kunnat göra detsamma med mig.
Jag vet som sagt ingenting om framtiden, jag kan gissa och önska.. det är allt jag kan.... och innerst inne kanske jag är nöjd med det trots allt.



Man slutar aldrig...

... att förundras.........

Avril Lavigne har aldrig varit min favoritartist på något sätt... men att hennes I'm with you är sjukt bra har till och med jag fattat...
...därför blir jag kanske inte förvånad men jävligt besviken... värre fjortispop får man leta efter...suck

Someone please call 911

Tell them I've just been shot down, and the bullet's in my heart..
Underbar låt

Idag har det i alla fall blivit lite mer plugg än föregående vecka!
Tentan kommer dokc inte ge mig högre betyg, det känner jag på mig... men det vore idiotiskt att inte ge det ett försök..
Jag är dock nöjd med att vara godkänd =)

Sen imornkväll blir det klassfest i Linköping.. yääääy
Lär väl vara lite mör efter tentan, meeen folk har vant sig vid mitt flum! hoppas jag! annars får ni faktiskt börja vänja er =P

Med tanke på föregående inlägg känner jag mig ganska ung ;)
Vilket är bra! Rynkor, stay away! ;P

Min kudde är btw inget bra substitut... nääääääj

Every time I look into your eyes, man... it's worth that sacrifice


Ungdomen själv

Jaaa, man känner sig kanske inte lastgammal ;)

Vi som är födda 1987...


... såg inte live när Carola slog igenom med Främling.
... har alltid kunnat plocka lösgodis själva.
... ser Freestyle som en bandspelare, inte en popgrupp.
... har aldrig ägt en femöring eller en femkronorssedel och minns inte att det funnits tiokronorssedlar.
... är vana vid att Bamse och Brumelisa är gifta och har ungar.
... har aldrig sett fram emot Anslagstavlan och Linus på linjen för att få se tecknat på TV.
... tror att 4.2 är ett nytt Officepaket och inte ett skolbetyg.
... har inte druckit Festis ur pyramidformade tetrapack.
... har alltid haft fjärrkontroll.
... har alltid poppat popcorn i mikrovågsugn.

Yääääy

fyra höghus mot en blekgrå himmel

..lyssnar lite halvslappt på LW.. skönt

Suttit och kollat på fina namn, inte så att jag går i tankar att skaffa barn, långt i från.. not the time or place..
men det är mysigt att titta på namn =)

Måste säga, utan att skryta att jag är väldigt nöjd med mitt namn, en perfekt mix.. även om jag som mindre hellre ville byta till Linnéa, ett av mina andranamn...  men nä, inte nu längre!
...det gjorde ni bra mina söta päron ;)

Ja ni.. gårdagen vart blandad! men förfesten var härlig! men man önskar nästan att kameror vore bannlysta på förfester.. fastän det är såååå kul just då! =P

Idag har jag tvättat (kuuuuul...) å sen har jag faktiskt inte gjort så mkt mer! skönt
Imorn börjar tentaplugget... jaa, fast så mycket ångest har jag inte.. är ju godkänd redan =)

Imorn ska vi även (min grupp + en annan grupp) besöka vårt projektföretag och briefa! ska bli riktigt intressant! så man nu kan komma igång med det på allvar....viiilket behövs då tiden rinner iväg!
hoppas det blir en kul utmaning!

Nu ska man kanske skriva lite fler CV's.... =)

I want that feeling...

I want it back again..............




Shopping på schemat idag, fick tag i fina grejer!
Ska användas ikväll då vi ska sjunga oss hesa och dansa oss stela!
Behövs lite sådant just nu känner jag....!

Underbara vänner!

Bye bye stress, for now

Lättnad.
Inte 100 % nöjd, men nöjd.

Och..... det är väl bättre att säga sanningen och vara kritisk än att ljuga och hyckla.. ja, det är det.

Värme och vår i luften på väg hem, njuter!
Jag saknar dig, men jag tror du kommer hit med våren!...jag hoppas det.

Baladalidilaa, nu ska jag slappa!!

dessutom.... det här är min blogg, my rules ,ok. take it or leave it.

Vår till mina fossingar!

image29
Underbart söta å fina skor! Ja vill haa! =)=)=)
Jaaadu, undrar hur länge jag kan stå emot dem! =P

Hemma bäst?..

Hemkommen från föräldrarna och familjen!
Superskönt att ha varit hemma och blivit ompysslad med goood mat och sällskap!
Mina mysvovvar! *gulligull*

Dock var det liksom tänkt att.. åka hem = spara pengar ;)
men på stan med pappa i lördags och med mamma idag...sååå, ja.. hm... det var fynd iaf! det kan jag försvara mig med =P

Resan hemåt blev jaa... inte lika rofylld som jag tänkt mig men... jag kom ju hem iaf!
rälsbuss+försenat x2000+snodd bokad plats = trött sandra

Nu är jag hemma och skolan piskar min rygg!! gaaaaah!
Ska dock och piska min kondition snart! "pulskillen med koordinationen, here i come!" haha

later

Lead me to that place...

Stel som en pinne känner jag mig! Dator dag ut och dag in... hmm.. börjar väl gå lite framåt idag i alla fall med allt skolarbete!... dock tråkigt att behöva sitta här när man är hemma hos la familia Ikväll blir det klippning (topparna) och mörkare hårfärg för moi! ska bli skönt!! =)Var med farsan på stan idag och köpte lite smink, parym och en klänning på superrea, det gillar vi!! =PSnart kommer mamma hem från jobbet, då blir det lax sen hoppas jag få en prommis! men kan tillägga att det är myycket mer snö här nere än i norrköping! .......visserligen är jag ju ute i buschen nu. detta innebär att vi inte kan gå skogpromenad med hundarna! fortfarande plockepinn av träd i skogen =/Mina mysvovvar!! Ronja skällde inte ens när jag kom hem, hon har blivit en vakthund nu annars.. men mig kände hon igen i alla fall! mysigt! =)