Back on track

Tillbaka i kära norpan efter en helg hemma hos familia.

Väldigt skönt att se dem igen, kramas och bara vara. Det är mycket som händer just nu och det är skönt att ändå veta att man har en familj som bryr sig och tar hand om varandra.
Busat med hundarna, gosat med katterna och smågnabbats med syskonen :) ett bra avbrott från allt vad mitt liv vanligtvis handlar om just nu.

Lillsyrran och jag planerade en del inför vår resa till de förenta staterna om cirkus en månad.
Ska ju bli så otroligt härligt! Såg att temperaturen kommer ligga runt 28-30 grader vilket känns värdigt en semester :)
Jag som följer med på nåder ska ju vara helt grymt tacksam, men det är jag också! Klarar vi oss bara dit och hem är jag mer än nöjd. Byte på Newark och i Amsterdam när man bara åkt ryanair innan! :P

Nu måste jag hur som helst slänga in lite fiskpinnar i ugnen innan jag ska dra till skolan och lyssna på klasskompisar som opponerar!

See ya


Your getting closer..

...to pushing me over off life's little edge..

My body's going cold...

I'm a loser.

Så mycket jag skulle kunna skriva här men jag förmår mig bara inte.... kanske senare.

image50

Shululuu

Trist att Lilla Al Fadji & Co är slut tycker jag allt. Hur ofta görs kvalitetstv på femman liksom ;) hehehe

Idag har jag nästan läst ögonen ur mig med juridikböcker, rättsfall, projektrapporter... tror det är en bra idé att snart ta och vila dem en smula! :)

Imorn är det 8.00 som gäller för föreläsning.. gäspääääsp.. är ju så van vid akademiska kvartar :) Blir till att ändra hela morgonproceduren då ju :P

Fått ändan ur vagnen (?) och sökt till magentas nya redaktion nu också, kände att det manade mer än någonsin nu inför sista året. Har dessutom saknat hela processen ganska rejält, tror på nåt sätt att jag passar ganska bra in i tryckproduktion efter allt. Vi får se hur det blir, men jag har redan fått ett layoutuppdrag till kommande nummer, känns skoj!

Annars har jag tyvärr känt mig ganska hängig idag. Humöret går väl upp och ner, ibland mer än vanligt.. Mår dock alltid bättre ute i solen, småpratandes eller lyssnandes med fin natur runt omkring. Jag tycker dock det är konstigt att jag är så pass hård mot migsjälv. Att jag förutser problem och hinder redan innan de inträffar, beror det på rädsla för att misslyckas kanske...?. Jag tycker nog bara att jag har misslyckats så pass många gånger att det borde ha lärt mig tillräckligt mycket för att slippa misslyckas mer... men det kanske inte är så det fungerar...

Längtar så grymt mycket efter den riktiga sommaren med plask och nattbad, solbränna, grillkvällar, stränder, värme och uteliv. Det är verkligen så att det är på sommaren man lever upp till 100 %.

Nu mina trogna (??) bloggläsare så ska jag snutta kudde :P

Nobody's perfect.. och lite Berlin på det!

Hej hej min halvt bortglömda blogg! :)

Mycket på gång senaste veckorna. Tänkte dra en liten rescension från Berlin där jag var mån-fre förra veckan.

Att gå upp cirkus 05.00 för att åka 15 timmar på en buss var väl inte det mest bekväma eller mest stimulerande jag gjort ;) men tack vare härliga människor, bra musik (i mp3:n, INTE i bussens högtalare..:!) och rätt...skumma filmer så klarade jag mig igenom det med! :)

Bodde på Winter's Hotel Berlin som låg i sydvästra delen av stan, funkade bra de få dagarna vi var där men hade nog tärt på mitt lilla tålamod om vi stannat där längre. Att inte få ha egen toalett, utan endast bås är helt enkelt inget jag uppskattar sådär på morgonkvisten. Inte heller stenhårda duschar som ger en ofrivillig lobotomi och bränn- alternativt köldskador imponerade särskilt på mig. Att sedan min söta roomie imiterar en helikopter i sömnen var faktiskt ett mindre problem *hihi* :)

UPPDATERING: Jaa, jag snackar om snarkningar, alla ni som har lika trevlig fantasi som vissa jag råkar känna ;)

Det och Berlins tragiska väderlek under besöket är dock det enda negativa jag kan komma på med resan. Allt annat var helt toppenbra!

Höjdpunkterna var ändå slottsparken med sitt dagen till ära strålande väder, east side gallery - världens längsta galleri med graffitti från 118 artister på gamla berlinmuren, bauhausarkivet, shopping på Alexa vid Alexanderplatz och den lilla italienska restaurangen nära hotellet, sheisse vilken pizza de snurrade ihop! yuuuuuum
Oh ja, såklart, starbucks! :) chailatten där.... ska bli mitt mission att försöka hitta lika god här hemma i svea, en utmaning!

Kommer inom en snar framtid återbesöka staden, hoppas då på bättre väder!! :)

Dagen har spenderats med immaterialrätt, solskenspromenix med glass o glajjer, tvätt, städ och nu blir det nog lite käk och pluggläsande! En helt okej blandning ändå.

Avundas T lite som är i Paris och snurrar runt just nu, hoppas de har fint väder!
Var ju där i januari, varmt och skönt redan då, så jag kan tänka mig hur det måste vara nu :) härligt.

Auf Widersen (ja.. stavningen är ett frågetecken)

The colour and the shape

Guten morgen! (och där slutade mina tyskakunskaper....typ)
Idag är siktet inställt på retorikuppsats och formalia till min projektrapport, roligare lördagar har jag haft :P
Men jag ser fram emot veckan så pass mycket att jag offrar hela helgen åt skolarbete!
Min uppgift blev att hitta bra klubbar till torsdagskvällen då vi utnyttjar dygnet till max för att sedan åka hem lagom pigga till svea igen. Såå, någon trevlig berlinkännare som läser detta och har tips på sköna klubbar, let me know! :D

Riktigt taskigt väder här i norpan idag, så jag får inte så mycket ångest över att hålla mig inom vattentornets...ehm... runda vägg? hehe.
Kanske blir det en uppfriskande promenad senare, skulle vara välbehövligt för orkens skull om inte annat!

Nää, nog om denna ytterst ointressanta dag :)

Ha en underbar lördag!

Breathe in, breathe out

Tog tydligen en paus från uppsatsskrivandet nu för att kackla ner lite bokstäver här istället!
Jag är just nu en sjukt skum blandning av halvsovande och speedad. :S
Man tar inte i allt för mycket om man säger att jag hade turen på min sida imorse när jag hann med bussen med nöd och näppe, tur för mig det!
Drog nämligen iväg på en ganska oplanerad resa i några timmar sådär bara!
Bloggen får leva svältfödd på den informationen än så länge :)

Blickar över datorskärmen bort mot sängen och den ser galet lockande ut med sitt mjuka kuddberg :D men så mycket student är jag (väl?) att jag istället duktigt skriver och skriver för glatta livet!.. vet ni varför? Inte bara för att det är så omotiverat superskoj (..) utan för att det bär av till Berlin på måndag om allt nu vill sig väl!

Yippiehayyoo

Ska bli superskoj att komma bort ett litet litet tag bara, se nåt helt nytt och flumma runt som mitt trevliga sällskap och jag tenderar att göra!

Inte ofta jag tycker det är skönt med regn, förutom på sommarn....med en varm skur, när man tar ett nattbad... *drömma sig bort lite....*
...ja.. men nu känns det skönt att jag inte ser allt det där vita jävelskapet som vågat sig fram igen...
stod ju för fasen som en frusen isglass igårkväll efter endast ca 100 meters promenad i något som kan liknas vid en isvägg i hög hastighet.. bläk

Har massa post och mail, beställningar och andra hundratals otrevliga saker att ta tag i under dagen, förutom min kärlek, rapportskrivandet! så.. back to work.

Later
image49

what happened to everything I've ever known

var det inte sagt att det är vi kvinnor som ska vara födda med simultanförmåga?
börjar bli osäker när tankarna och där med i princip alla hjärnceller verkar ha blivit kidnappade.

inte för att jag klagar :)

Eyes of a stranger

135673-48

God morgon alla!

Praktiken är över för denna gång vilket just nu känns lite vemodigt, men jag
ska försöka de det från den ljusa sidan att inga böcker eller tentor i världen
hade gett mig allt som dessa sex veckor gjort!

Ska snart hoppa in i duschen och bli människa igen, den här dagen har alla
förutsättningar för att bli en toppenlördag än så länge :)

Trevlig helg!

Lay your weapons down

image47Alla har vi dagar när vi känner att vi inte riktigt räcker till, når ända fram, har vad som krävs helt enkelt.
Den här dagen, som vi kallar idag, har dock varit allt annat än just så. Och visst är det väl otroligt att det gör så stor skillnad med oss, bara små ord eller ibland inte ens det. Uppskattning och bevis på att vi kan, vet vad vi gör och är duktiga på det - sådana ögonblick ska man suga åt sig som en svamp. Vi vet alla att det kommer komma stunder då vi behöver minnas just det. Som den där sena natten då du sitter uppe och pluggar halvt ihjäl dig inför en tenta/deadline...någon som känner igen sig? ;) Hur som helst fick jag idag bekräftat sommarjobb på Kolmården, blev överöst med lovord och beundran på praktikplatsen samt ett uppmuntande besked från skatteverket! Inte var dag man lyckas pricka in de flugorna i samma smäll ska jag be och få tala om. Så jag tänker inte be om ursäkt att jag nu spatserar runt (om man nu kan kalla att gå runt runt i en lägenhet på 24 kvm på spatsera..) med ett stort flin på läpparna. Nu fattas bara helgen! :)