Glasgow T.O.R. 10 spänn

Japp, så löd facebookstatusen för ett par veckor sen! Sanningen visade sig bli en heeeelt annan. Okej flygresan var svinbillig, boendet var helt överkomligt.... men räkna för guds skull i så fall inte in den massiva shopping som gjordes på Glasgows och Edinburghs gator! :D

För det första, Glasgow är en fantastisk stad, allt är fantastiskt. Byggnaderna, språket, folket, naturen och såklart shoppingen. Självklarheter som Primark, Debenhamns och kära Starbucks besöktes. Och blandades upp med roliga, små affärer och andra utländska kedjor. Inne på Borders, vilket är en stooor bokhandel/presstop så kunde man bara stå och dregla över deras papperavdelning eller hyllor av glossiga designmagasin.

Ja, jag skulle kunna tänka mig att bo i Glasgow, just på grund av dessa anledningar, men det finns nog andra anledningar som kommer få mig att hålla mig på den svenska mattan i alla fall ett tag till!

Vi var som sagt även i Skottlands huvudstad Edinburgh. Mycket mindre till antal invånare men med en makalös stadsvy. Här blandas gotiska kyrkor med slott, belägna mitt i centrum och athén-inspirerade kolonner och torn och utsmyckade domer. Det moderna blandades hejvilt med det gamla i båda städerna, någonting jag blev väldigt förtjust i.

Från Alida & co:s lägenhetsfönster kunde man se hur folk byggt på de gamla setnhusen med nya, trätillbyggen i alla färger och former, ett mycket unikt utseende i vilket fall som helst! :)

Städerna är fulla av kultur och liv, vilket vi fick smaka en del på när vi träffade på otroligt charmiga och duktiga musikanter ur Clydebank Pipe Band som bland annat spelade "We will rock you" på säckpipa, otroligt underhållande! :)

Hur som helst tog vi oss hem med utspridd övervikt och med många pund fattigare men minst lika glada för det!
Ibland lönar sig verkligen rena impulsidéer!



Lämnar er.....

med en underbar låttext! Lyssna om ni vill ha något som sätter sig i minnet och hjärtat.

I used to laugh it of
I used to look the other way
I used to save them troubles for another day
I kept my fingers crossed
I used to never take the blame
I’d pull a sunshine story in a pouring rain
The more I had to change I just stayed the same

You don’t know what you got till you missing it a lot
I had to go throw it away
I was wrong from the start from the bottom of my heart I apologize
What I did to you was hurtful
What I’m going through is hurtful

I use to buy my time
I use to be around the bush
I rather give my ego another push
I used to be a fool
There was a foolish game I played
And it’s a fool’s faith coming mistakes I made
Once I hade it right it was all to late

You don’t know what you got until you missing it a lot
I had to go throw it away
I was wrong from the start from the bottom of my heart, I apologize
What I did to you was hurtful
What I’m going through is hurtful
What I’m going through is hurtful
It is hurtful

I was wrong from the start from the bottom of my heart, I apologize
What I did to you was hurtful
What I’m going through is hurtful

Ytterligare bildregn

Har varken tid eller inspiration till att skriva ner så mycket mer innan jag drar ut på äventyr. Därför lägger jag i alla fall ut lite foton från mobilen de senaste dagarna! :)

Smakat UBUNTU Cola som jag tyckte riktigt mycket om! Fruktigare än vanlig Cola, och dessutom mer miljövänlig.
Hälsat på hemma hos familjen i Vimmerby och gosat med vovvar och bakat kanelbullar på just kanelbullens dag!
Klappat och hållet i ett par av lillasysters sju geckos! :P
Avslutar bildregnet med en hälsning från Zhandrah Eijdergrehn också! :)

Lennart Hellsings ABC <3

Länge har jag gått och nynnat på intromelodin och sett de härliga figurerna dansa omkring i huvudet (låter mer knarkat än vad det är :P) men inte vetat namnet på programmet. Det var nrä jag var hemma i Vimmerby som lillasyster satt framför TV:n och när jag hörde de inledande stroferna rusade jag in i TV-rummet med mobilkameran i högsta högg! :)

Tack Lennart Hellsing och Hasse Alfredsson för ett toppenprogram, ett av mina favoriter som liten.



Alfabetet är en fingurlig sak, som börjar från början och slutar med Ö där bak.
Nu måste vi fara, nu måste vi fara!

Härligt med barndomsminnen!

Greeeeeeeeeet mateeeee :D

Jaha...nu får man väl skämmas ögonen ur sig lite för att bloggen blivit helt ignorerad.
Säger bara 15 timmars skola dagligen.......sen säger jag inte mer om det! :P

Första periodens kurser håller nu på att avslutas och våra projekt är klara och inlämnade.
Skulle inte kunna vara mer nöjd faktiskt! :)
Både i tidningsprojektet där vi praktiskt taget kickade ass och i informationsdesignen har vi tagit fram riktigt bra koncept. :)

Tänker inte avslöja några detaljer kring projekten här eftersom det är projekt som kan växa vidare framöver, vem vet! :)

Mycket att tänka på nu i övrigt när våren med exjobb och eventuell flytt stundar. Stockholm lockar mig mer och mer. Jag känner att jag nästa år kommer vara redo att flytta och trampa ny mark! Det kommer bli tufft men jag kommer att kämpa. Jag blir bara klarare och klarare över vad jag vill och jag är så oerhört glad att jag gått den här utbildningen. Den har gett mig och ger mig fortfarande så oerhört mycket.

Valde vårens valbara kurser igårkväll och det blir förpackningsdesign och tryckteknik. Tryckteknik var givet, men jag velade en hel del mellan just förp. design och digital bild. Bildkursen fick dock ge vika för min nyfikenhet på förpackningar! :)

På ett personligt plan känns luften lite lättare nu, jag önskar bara att jag hade en ljuskälla som gav värme och ork, lite närmre och stabilare. Det behövs när tiden är knapp, arbetet överhängande och måstena många.

Men nu mina vänner. Till det mest överhängande för stunden. På lördag drar jag och tre andra fina flickor med flyget till Skottland och Glasgow för en veckas semester. Ni förstår nog inte riktigt hur mycket jag ser fram emot detta. Efter att ha slitit som djur med skolan och gett upp sitt privatliv till Glasgow med son natur, caféer, pubar och hälriga människor. Det kommer bli helt underbart. Det vet jag! Det enda jag kämpar med nu är att få med mig allt jag vill. :P Att jag skulle se till att ha plats i väskan för eventuell shopping är ju ett stort skämt! :D

Beleive in me - Staind (listen)

- Sometimes the weak becomes the strong-