Bildkavalkad

Tänkte vara fåordig idag och istället publicera ett inlägg efter devisen att en bild säger mer än tusen ord.
Bjuder på foton från nya lyan, utsikt samt lite promenader...
135673-46135673-45135673-44135673-43135673-42135673-41135673-40135673-39135673-38135673-37

Där ser man...



Jaha? Så  jag  skulle alltså vara mer boknörd än två andra av mina vänner som jag vet läser ut böcker (åtminstone ej skolrelaterade) mer frekvent än mig... hehe.. jaja.. något att fördriva tiden med en stund i alla fall :)

Allt lugnt hemma på gården, nyss piffat till håret lite. Annars har dagen mest ägnats åt hundpromenad och film :)

Hoppas påsken är lika lugn och skön för er!

Imorn bär det av till Linköping för ikano-besök och för att hälsa på syrran med sambo innan jag ska hem till mitt torn igen!

Smell you later ;)

Follow the heart

Den skära torsdagen är snart över. Den bjöd på lite sol - mycket uppskattat, kort dag på praktiken lite filmtittande och tillsist kladdkaka och packning :)

Imorn drar jag söderut, en sisådär 20 mil i sydostlig riktning ner mot lilla Vimmerby.
Ska bli jätteskönt att komma hem till familjen och husdjuren. Ladda batterierna. Hoppas det bjuds på lite sol i påsk i alla fall, skulle vara skönt med en skogspromenad eller två.... men jag ska inte hoppas för mycket på det svenska vädret.. ;)

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen så jag hinner med 09 tåget imorn!

Natti


Yummie!

Har nyss tryckt i mig 4 skivor nybakt formbröd, kännes mig lagom huslig ;)
Att diskhon desvärre håller på att svämma över med disk... det är morgondagens problem!

Ser ut som att jag drar hem till de småländska skogarna på fredag, ska bli otroligt skönt. Kan inte kalla Småland och Vimmerby för mitt "hem" men det är där min familj bor och då är det hemma för mig :)

Ska försöka ta mig ner på stan imorn efter praktiken en sväng... problemet är att skolväska + datorväska = ajaj i sandras rygg.... det fick jag känna på lite för väl idag när jag gick från Ica Spiralen med just detta plus två kassar och en kasse från ciccis ;) ända till Vattentornet! (Norrköpingsbor förstår...)
Det känns just nu vill jag lova.. hoppas min sköna säng kan göra något åt problemet!

Nighty

Stardust

Japp, såg den nyss liggandes under täcket med datorn i knät, mysigt :)

Precis som jag velat tro så var den riktigt bra :) Inga dunderbrakande femmor som delas ut kanske men helt klart sevärd, man drömmer sig bort från slasket utanför....gillar såna filmer!

Inser att det nog är dags att släcka ner och stänga av här snart. *gäsp*

Idag har jag hursomhelst suttit och budgeterat marknadsföring, eller ombudgeterat kanske man ska säga.
Visst finns det roligare saker att spendera tiden med, men jag kan helt klart säga att så mycket som jag lärt mig, ha tagit ansvar över, och kommer ta ansvar över, det gör min praktikperiod till helt ovärderlig för framtiden
Det känns jätteskönt, även om det kan kännas som mycket ansvar och mycket egna beslut.
Jag är dock stolt över att jag fått det ansvaret och ska göra mitt bästa för att få ut det allra mesta jag kan ge :)
*yäy*

Idag svepte förresten årets första snö in över Norrköping (typ..) inte helt välkommet när man hade kortkort och converse, tur att det fanns chai-te hemma :)

Fick lite nyheter angående sommaren idag också, ska bli spännande och se hur allting utvecklar sig... En perfekt blandning av Norrköping och Vimmerby är ju drömmen.

Jaa.. jag skulle kunna krafsa ner massor med små bokstäver här men sömnen kallar!

G'night


Let's go

1. Hur gammal är du om fem år?
Då är jag snart 26!
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Martin... tror inte jag och Maria sågs så länge(?)
3. Hur lång är du?
172 cm över havet
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The Eye, "skräck" med Alba.. hehe
5. Vem ringde du senast?
Eliza(porttele)
6. Vem ringde dig senast?
Eliza
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Okej, jag går ut :) (eller liknande =))
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Beror på... smsa till vänner.. ringa till typ försäkringskassan hahaha, skulle vara knäppt annars....hm
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Privat
10. När såg du senast din mamma?
Blir ju...29e februari
11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna
12. När vaknade du i dag?
Runt halv 12
13. Vilken är din favoritjulsång?
Oj....ehm.. tipp tapp kanske haha, nää jag vet inte!
14. Vilken är din favoritplats?
När jag är trött=sängen, Partyhumör=dansgolvet, Annars gärna hemma hos familjen, eller med vänner eller varför inte i någon mysig famn =)
Stad blir det nog Norrköping hittills!
15. Vilken plats föredrar du minst? 
Finns många platser, vad sägs om fängelse....grav? haha..
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Antagligen stadgad med åtminstone en karl och ett jobb jag trivs med.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mardrömmar
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Haha, youtubeklippen på Björn Gustavsson *skrattar igen*
19. Hur stor är din säng?
90cm
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Laptop for life =)
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Beror på temperaturen
22. Hur många kuddar har du i sängen?
4 när jag sover... annars..ehm...*räknar* 12 =P
23. Hur många landskap har du bott i?
Småland, Sörmland, Uppland och Östergötland
24. Vilka städer har du bott i?
Kalmar, Mönsterås, Sthlm, Uppsala, Vimmerby, Norrköping
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i varm sand =)
26. Är du social?
Jodå, oftast. Skönt att vara ensam ibland också..
27. Vilken är din favoritglass?
Yoghurtglass
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Kan inte välja!
29. Tycker du om kinamat?
Jajjemän
30. Tycker du om kaffe?
Näpp
31. Vad dricker du till frukost?
Juice
32. Sover du på någon särskild sida?
Japp, höger
33. Kan du spela poker?
Hyfsat
34. Tycker du om att mysa/kela?
Klart =)
35. Är du en beroendemänniska?
Nä, det kan jag inte säga.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Japp, många. Samma år och dag fyller dock Darin Zanyar (?) vilken låtsatstvilling va?? hahaha
37. Vill du ha barn?
Det känns så
38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska och Franska bra, andra språk lite sådär..
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Hmm..oftast kläder.. men annars gärna teknikprylar hehe.
42. Äger du dyrbara smycken?
Vissa ärvda och sedan många som är värdefulla i annat än pengar.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Miami Ink
44. Kan du rulla med tungan?
Ja
45. Vem är den roligaste människan du känner?
Ojdå... känner många roliga prickar ;)
46. Sover du med gosedjur?

47. Vad har du för ringsignal?
Animals-Nickelback
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Japp, babykläder och mina första skor
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?

Mina naglar (vinröda)... annars min kastrull
50. Flirtar du mycket?
Jadå =)
51. Kan du byta olja på bilen?
Självklart!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser "Lace", fastnat lite dock..
54. Läser du dagstidningen?
Online
55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Näpp
56. Dansar du i bilen?
Haha, diggar snarare än dansar!!
57 Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Bandit Rock
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Vart jag skulle hoppa av spårvagnen
59. När var du i kyrkan senast?
När morfar dog tror jag.. eller om jag var på nån julkonsert.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Högstadiet....det var nog min franskalärare Eva
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Oj...hur långt var det där lägret nu igen... hmm.. en vecka, två?
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Inte så speciellt för vissa kanske... men en kille lyssnade äntligen på mig på OnOff och gav mig en ny laptop som
jag så väl förtjänade!


That's all for tonight folks!
Nu drar jag igång bloggen igen hade jag tänkt!... men nu ska jag slockna för dagen!