Saz'n'Mraz goes BDB

Nu sitter vi här med varsin laptop i knät framför the Office i vårt nya, stora, hem!

Dagen har varit späckad med att lyfta kartonger, bära kartonger, packa upp ur kartonger... ja ni fattar!

Nu har vi två töser i alla fall startat en liten bilddagbok,
HÄR , för att alla ni som vill hänga med i vad vi pysslar med om dagarna, mer eller mindre seriösa bilder utlovas! :)

Kika in en sväng och så hörs vi snart igen!


/Sandra

Farväl Peking

Såhär avnjuter jag min sista kväll i mitt torn på ett mycket långt tag. Nu är det Göteborg som hägrar och jag känner fjärilar i magen, det kommer bli ett minne för livet!

Ett år sedan jag flyttade in här, det har blivit mitt hem och jag kommer sakna det något enormt!



Vi ses i Göteborg!

En ny tid!

Hej alla (?) ;)

Här är det full fart som vanligt ska ni veta! Nu är det flytt, exjobb och framtiden med jobb som fyller min tid.
Jag är glad, lycklig, spänd, förväntansfull och stressad om vartannat. Men allra mest är jag glad. :)

Jag tänkte tipsa om att besöka 
min andra blogg för att läsa om vad jag pyssla mer angående exjobb och annat som mer rör min utbildning och det jag tänker och funderar på.

Jag ska försöka att uppdatera den här "vanliga" bloggen också så mycket jag hinner, men som ni vet är det smart att inte hålla andan och vänta! :)

Jag hoppas att ni mår bra där ute och trivs lika bra med solens återkomst till Sverige som jag! Skavsår (vårskor) och stelhet (mycket jobb) till trots!

Många kramar


Vill ni veta mer om vad detta innebär? Kika in på mina andra blogg! :)

Kontrast.

Ja, en kontrasternas helg börjar gå mot sitt slut. Idag har jag med suttit och suckat över styrt offsettryck - boken vi ska tenta på om två dagar.. Inget fel på boken, en väldigt bra bok för att vara kurslitteratur... men så oteknisk (och också ganska onitresserad av teknik som jag är) så blir det lite suck hit och dit.

nog om plugg!

I helgen har jag haft besök av en kär vän och vi hittade på en liten spontanutflykt till Vingåker igår. Aldrig varit där innan men det visade sig att det var relativt enkelt att ta sig dit, Katrineholm hittar jag ju till! :D

Får jag bestämma (och det brukar jag ju få...) så kommer jag åka dit igen. Vingåkers Factory Outlet besöktes mängders mängder av kläder, skor och prylar i de övre prisklasserna som nu sänkts ganska rejält och det var inte heller någon Ullareds-varning utan allt var trevligt och organiserat. Jag snubblade över ett par Puma Sky i vitt och guld precis när jag tänkt gå hem tomhänt (beroende på pengabrist alltså..) som jag absolut inte kunde motstå för 150 kronor (japp, galet.)

Det bästa av allt för en designnörd för mig var ändå Iittala-outleten mitt emot. Gudars! Hungern och blodsockernivån till trots gick jag omkring och ville ha (!) ett bra tag och kom hem med riktigt fina saker ändå. Aino Aalto-glas (<3) och en Kivi 8 cm (jippie!)

Jag säger bara att när pengarna (någon gång) kommer så gör jag gärna ett återbesök. Dessutom hade de en trevlig Scorett-outlet som jag inte ens vågade smyga in ena foten på, den här gången.

Kom hem med finfina fynd ändå och så åt jag en fruktansvärt onyttig lunch på det. Japp japp, trevlig helg!

Har pluggat flitigt idag och både läst ut ovanstående bok och antecknat sönder två bläckpennor så jag unnar mig en filmkväll!

Ha de!